Gå til innhold

Hei alle sammen =) (hjelp til meg på 1.trim.)

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er ei jente på 25 år som venter barn nr. 2 :) Jeg sluttet på spiral fordi mannen min mente at den stakk han (kniis) så jeg tok den ut og begynte på p-piller. Første mnd med pillene, ble jeg gravid! Jeg har gå akkurat kommet inn på skole, deltid. Mitt spm er:

HVORDAN BLIR DET MED PERMISJONSPENGER? Jeg skal jobbe 3 dager i uka på jobben min som jeg har permisjon fra 2 dager i uka, for å gå på skole!

Håper på svar :))

Fortsetter under...

Du må ha vært i jobb de 10 siste mnd før permisjonstiden og så regner de ut gjennomsnittet fra de 6 best betalte mnd i de siste 10 mnd...

Her er linken til nav hvor det står greit forklart =)

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Ellers kan du lese på forumet "gravid & student"..

Håper det var litt til hjelp.

Gjest ________

hvis du skal ha permisjonspenger fra lånekassen som er 10700 i mnd må du ha vært student i minst 6 mnd før fødsel, så om du ikke var student før sommeren bør du helst ikke ha termin før midten av februar for å kunne motta dette, de er faktisk litt firkantet på dette...

du kan ta ut pengene fra lånekassen og foreldre penger fra der du jobber sammen, så du får ca 10 700 (eller mindre avhengig av samboers inntekt) det fra lånekassen er skattefritt) men det du tjener opp av foreldre penger må du skatte for :) håper dette hjalp

Hei. Slenger meg på jeg.

Jeg går deltid (75%) sjukepleierutdanning. 2-året mitt nå.

Jeg har fast 25% jobb. men jobber opp til 50-60% hver mnd (pga ekstravakter). Men så skal jeg i praksis de 9 ukene før jeg skal ut i permisjon (satse på at jeg går til termin). Så da regner de ut de 3 mnd. jeg har fått best betalt i løpet av de 10 siste? Det vil si fra februar til desember. Var så redd de bare regnet ut i fra de 3 siste mnd før terminen, fordi da hadde det ikke blitt mye penger.

Fra lånekassen får jeg vel støtte utregne ut i fra studie belatsning, det vil si 25% mindre enn en heltidsstudent?

har jeg forstått dette riktig?

Gjest ________

vel sa det til jormor at jeg som har temin i midten av januar, at jeg sikkert ikke kommer til å jobbe så mye som jeg har gjort tidligere i november og desember. Ser ikke helt for meg å jobbe i butikk med fullt kjør de to mnd høygravid, og da sa hun at det er de siste månedene de regner fra hvis du ikke har fast stilling prosent og det har ikke jeg.

Studerer 100 % og har ca 70 timer i mnd der jeg jobber, men i november og desember blir det jo nesten dobbelt så mye 120 - 140 timer, og da sa jordmor at jeg måtte prate me sjefen om at han skulle sette opp timene så kunne jeg heller sykmelde meg pga stor belastning og bare jobbe vanlig de 70 timene jeg har i mnd, men jeg har en snill sjef, men har fotsatt ikke snakket med han om det.

Men hør med din jordmor, de vet mye om lover og regler, snakk med rådgiver på skolen og nav, de vil som regel det beste for deg så det ordner seg nok, men det er lurt å være på den sikre siden som regel :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...