Gå til innhold

Hei alle sammen! (hjelp)

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er ei jente på 25 år som venter barn nr. 2 :) Jeg sluttet på spiral fordi mannen min mente at den stakk han (kniis) så jeg tok den ut og begynte på p-piller. Første mnd med pillene, ble jeg gravid! Jeg har gå akkurat kommet inn på skole, deltid. Mitt spm er:

HVORDAN BLIR DET MED PERMISJONSPENGER? Jeg skal jobbe 3 dager i uka på jobben min som jeg har permisjon fra 2 dager i uka, for å gå på skole!

Håper på svar :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142148078-hei-alle-sammen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vært der inne,men det står så vanskelig synes jeg, at jeg blir bare mer svimmel av å lese. har planer om å ta eksamen etter at barnet er

født slik at jeg får bestått 1.året. så jeg lurer vel egentlig på om jeg får permisjonspenger ved 100% jobb når jeg har permisjon 2 dager i uka!

Ja det er sant, det er ikke lett å forstå alle regler der, nettopp vært halvt sykemeldt i 2 år, nav er et slit.

Det kommer sikkert ann på om du har permisjon med eller uten lønn. Men er ikke sikker.

Hvis du ringer nav på 815 81 001 i morgen, får du sikkert svar. Det er lettere å prate med dem enn å lete selv, og man pleier å bli sendt rundt til de finner noen som har greie på akkurat den saken du lurer på.

Slik det var sist jeg var gravid, måtte jeg jobbe 50% eller mer i tillegg til at at jeg måtte ha jobbet 6 av de siste 10 månedene for å opptjene rettigheter til foreldrepenger. Så kommer det vel an på om du velger å ta ut 10 måneder med 100% av lønna, eller 12 måneder med 80% av det du tjente mens du jobbet...

Kanskje du har rett på fødselsstipend fra lånekassen også? Kommer an på om studiet gir viss mange studiepoeng per semester. Husk da å søke om stipend/lån til riktig tid, og at du må studere (eller ha legeerklæring på sykdom dersom du ikke kan studere) fram til 3 uker før fødsel. I tillegg er det mulig det stilles krav til at du må ha studert i 6 mdr, men skal ikke si det sikkert.

Regner med du vil ha krav på fødselspenger fra ditt vanlige arbeid ut fra hvor mye du jobber/tjener på tidspunktet du går ut i permisjon. Får du permisjon med lønn? I såfall kan du jo kanskje være så heldig å få både vanlig lønn, og i tillegg fødselsstipend fra lånekassen under permisjonstiden:-)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...