Gå til innhold

Huff... Gjorde feil med Puregon-pennen :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :)

Ja, da var vi igang :) Og i dag var dagen for første injeksjon med Puregon :) Veldig spennende!

Men, uerfarne og ivrige som vi er, skjedde det en liten feil... Jeg stakk nålen inn i valken, trykket og trykket med syntes at det gikk litt trått. Tok nålen ut igjen, og da var pilen gått fra 125 (dosen) til ca 120. "Ånei!" sa jeg, vridde opp igjen til 125 og stakk nålen inn igjen. Denne gangen holdt jeg i en bedre vinkel, og fikk trykket ned slik at den gikk tilbake på 0.

Men, nå har jo jeg fått i meg større dose enn jeg skulle :/ Rundt 130-135 tenker jeg.

Skal jeg da ta 120 istedet for 125 i morgen? Sånn at det går "opp i opp"?

Huff... Er så redd for at jeg har ødelagt hele forsøket nå :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida fortsett med 125, de 5 ekstra spiller liten rolle :)

Skrevet

Kan ikke fortsette med 125 :/

Har en 900-ampull, og skal ta 125 i åtte dager... Altså, jeg har ikke 5-10 ekstra :/

Så må jo nesten bare ta litt mindre i morgen, for at det skal gå opp i opp :)

Skrevet

Det er mulig å få kjøpt små "porsjoner" med Puregon, tror de har 50 ml størrelser. Må tas med egen sprøyte da, men da slipper du iallefall å kjøpe en hel 300 ml. Ville ringt til der du hører til jeg og sjekket om det har noe å si....

Skrevet

Det er alltid ca. 100 enheter "for mye" i dosene, altså en 900 inneholder i praksis 1000 osv.:-)

Skrevet

Ja, det er jo egentlig 1000 enheter i ampullen, og derfor passer den akkurat til 125 pr dag i 8 dager :) Derfor er det ikke 5-10 til overs.

Hvis det finnes mindre sprøyter, så er jo det sikkert redningen :D

Men skal ringe til Hausken idag, og får høre hva dem sier :) Sikkert ikke noe big deal, men første forsøk og mange nerver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...