Gå til innhold

Prinsessa kom 9 dager før termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det min tur til å skrive ei lita fødselshistorie:)

Var inne på bomtur på sykehuset natt til lørdag 24.juli, men riene stoppet opp da vi kom frem :/ Måtte bare dra hjem og vente... Mandag gikk jeg rundt med menssmerter hele dagen men ville ikke si noe til mannen som var stresset og holdt på med oppussing :)

Natt til tirsdag 27.juli kl.01.30 begynte riene derimot igjen litt uregelmessig, og da jeg skulle ta meg en tur på do i 2-tia begynte det å renne fostervann. Kom meg i seng etter dobesøket, og nå kom riene mer regelmessig. Ringte barnevakt etterhvert og sa ifra på føden at vi kom om ikke lenge.

Var på føden i 5-tia og ble satt på registrering og deretter undersøkt ang åpning. 2 cm og gjett om jeg ble skuffa... I 7-tia foreslo jordmora på vakt at vi kunne dra hjem og komme tilbake senere. Ikke pokker tenkte jeg. Har tross alt 2 barn under 4 år som skulle slippe å se mamma med smerter!

7.30 kapitulerte jeg og ba om lystgass. Det var godt! Satt deretter mye på en sånn pilatesball og rugget for å få snuppa langt nok ned i bekkenet.

Først kl.10.45 hadde jeg 5cm åpning og jordmor tok vannet. Det kom i rikelige mengder :) Det samme gjorde riene!!! Og smertene!!! Husker jeg tenkte; var det virkelig SÅ vondt sist gang?? Herifra gikk det fort! 11.34 var lille Anne født etter å ha gått fra 5cm till full fødsel på 50 min. Snuppa var 52cm og 4046g og 37cm rundt hodet. Mao glad jeg ikke gikk til termin! Morkaka var over 1kg sa jordmor, og jeg spruta ned jordmora med fostervann da Anne spratt ut. Lå helt i overkant av normalen hva mengde fostervann gjelder :)

Nå er vi hjemme og koser oss masse!

Lykke til dere som ennå venter - plutselig er det deres tur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så masse med jenta! :)

Skrevet

Gratulere så mye me pia di! :)

Heldi du som fikk ho før tia..håpe d samme skjer hær!!

Kos dåkker masse :)

Skrevet

Gratulerer masse med prinsessen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...