Gå til innhold

Tror jeg kjente bevegelser men vet ikke helt?

Anbefalte innlegg

Første gang gravid, morkaken bak. Har vært mye plaget med luft i magen og det også før jeg var gravid, så av og til kjennes disse luft boblene ut som jeg har både babyer og andre dyr inni der. Skikkelig kuler som flytter på seg!! Men i går på morran, og på kvelden mest, så tror jeg at jeg kjente babyen. Jeg er 16 + 5 i dag, er det mulig? Det virket så annerledes.. ikke som luft.. men vet ikke helt.. jeg er ganske tynn og kjenner livmoren godt, men siden jeg aldri har kjent dette før er jeg så usikker på om jeg går å innbiller meg dette.. hmm..Kanskje jeg bare håper det så mye at jeg tror det er det.. blæ..

Fortsetter under...

Du kan fint kjenne litt bevegelser i uke 16 selv om du er førstegangs. Jeg kjente ganske mye liv fra uke 15 men trodde liksom ikke helt at det var babyen jeg kjente. Men etterhvert når du kjenner daglig med liv og babyen vokser seg såpass stor at du virkelig kjenner sparkene, å blir vandt med hvordan den følelsen er kommer du fort til å kunne se tilbake på hvor mange ganger du egentlig hadde "rett"

Da jeg var hos jordmor en gang i uke 16 snakket vi litt om det på forhånd, og hun fortalte meg at med graviditet og bevegelser er det ingenting som sjokkerer. Noen kjenner tidlig, mens andre ikke kjenner noe. Jeg trodde fortsatt at jeg bare ønsket meg bevegelsene så sterkt at jeg bare trodde jeg kjente dem, men da hun holdt på å måle livmoren kjente hun tydelige spark på utsiden.

Om du tror du kjenner babyen, så gjør du jo det.

Gjør du ikke det så er det jo ingenting galt i det heller så lenge du liker følelsen av å kjenne babyen.... sånn sett :-)

Hei!

Jeg er annengangs og har kjent liv siden jeg var 10+ noen dager. Det var ingen tvil om at det var babyen(e) jeg kjente. Korte,lette stryk ved skambeinet. Nå er jeg 14+0 og kjenner liv daglig. Alt i fra lette dunk til stryk og full turning =)

Jeg tror man kan kjenne forskjell på luft og bevegelser ved å lokalisere hvor man kjenner det. Jeg merker luften lengre opp i magen enn jeg kjenner babyen(e). Det er den største forskjellen. Ellers så synes ikke jeg fosterbevegelser minner om bobler som sprekker, men som lette sommerfuglvingeslag, små rystelser og som om noen sitter inni der og dytter på meg med en finger =P

Takker:) jeg tror det er det jeg kjenner... for det er jo på en måte ikke på samme sted jeg anntar tarmene er.. Så jeg velger å tro det er det i allefall;P Det er sånne små dult av og til:)

Gleder meg til samboeren kan kjenne det ordentlig også, for det blir litt for vagt enda..

Men noen ganger så synes jeg nesten det er litt ubehagelig også, av og til får jeg en sånn kvalme fornemmelse.. på ett eller annet vis.. vanskelig å forklare, men noen ganger syns jeg det er litt ekkelt..på en måte.. Ehh.. hehe!

Er det vanlig det også?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...