ett til! Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 jeg lager brød selv med masse frø og dette spiser poden min også. flere ganger er bleia full av frø (samt bæsj selvsagt) betyr det at det er alt for grovt? Takk for eventuelle svar!
abella Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Vi lager også hjemmebakt brød til Knerten. Bruker oppskrifta fra barnemat.com som grunnlag og improviserer litt selv. Det er jo en oppskrift for babyer og den inneholder frø! :-) Vi bruker ikke store frø i brødet, men små. Og så bruker jeg ofte den knuste varianten i stedet for hele, feks knuste linfrø.
Sistah*G07*J09* Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Nevøen min har spist rugbrød fra han har vært 8-9mnd, så tror det kommer litt ann på hva man venner dem til
Gjest Kira06 Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Det jeg fikk høre når jeg spurte om det samme, var at man ikke burde ha for store frø/korn i begynnelsen. Greit med et brød som er lett å tygge og fordøye i introduksjonsfasen, men når man ser at det er greit så burde det ikke være noe problem. Tror faren ligger i at man er redd for at de skal sette dette i halsen. Og der er det jo store variasjoner på barna om hvor flinke de er til å tygge. Så hvis du føler at han tygger det greit nok, så ser ihvertfall ikke jeg noe problem med at han får det brødet du spiser.
abella Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Jeg pleier forresten også å putte frø i grøten hans, anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå