Gå til innhold

Når våkner deres baby om morgenen?B-menneske for alltid når de bare er 3,5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når deres babyer som er rundt 3- 3,5 måneder våkner om morgenen? Og dere som har eldre babyer, nåer begynte de evt. å våkne tidligere? Min gutt sover til mellom 8 og 9 30 om morgenen (er snart 3, 5 mnd). Vi legger han rundt åtte, men han sovner ofte ikke før ni-ti. Sover kun en time eller to om dagen.

Er det håp o at han forblir et B-menneske, eller våkner babyer bare tidligere og tidligere etterhvert som de blir eldre? Er så deilig at han iallfall sover litt om morgenen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min våknet tidlig sånn i 5-6 tida fram til han var ca 3.5-4 mnd, nå er han 9 mnd og sover til 10-10.15. (håper dette varer)

Skrevet

Minstemann her på 4mnd legges kl 18.30 og såver 12 timer hver natt. Samme med storebror på 2,5 år.

Så der kommer an på når man legger dem. For målet er jo 12 timer om natta, som er anbefalt i tillegg til to formiddagslurer på 1-3 timer hver gang.

:)

Skrevet

Alt er jo relativt da, føler jeg. Lillegull legger vi alltid kl 20, men ikke altid hun sovner da. Er det varmt, sover hun dårligere, er det kaldt sover hun bedre. Å om det er lyst våkner hun tidligere, enn om det er mørkt på soverommet. Så her kan det variere mellon 7.30 og helt til kl 10.30 faktisk:)

Hun sover også mye på dagen. men ingen faste rutiner på det enda, selv om hun er 3,5 mnd.

Skrevet

Snuppa mi sov som oftes fram til 9 (siste amming kl 5) fram til hun ble 5- 6 mnd - da begynte hun å bli tidligere trøtt på kvelden pga økt aktivitetsnivå på dagtid. Nå er hun 8 mnd og legger hun seg kl 18 og sover til 5.30-6 tiden. Jeg synes det er helt greit med såpass mye alenetid på kvelden, legger meg bare tidligere på kvelden for å greie så tidlig morgen - er selv b.menneske, alenemor. Vi ligger i senga i en times tid før vi står opp. Jeg merker at jeg blir vant til dette, men da er kaffe om morgen MUST ;-)

Skrevet

Man kan håpe i allefall:) Mini er 4 mnd og legger seg kl 20. Da sover han til 07-08 på morgenen:) Det er godt!:) Hender han har litt urolig søvn og våkner tidligere, da på grunn av tenner, varmer e.l....

Skrevet

Tipper han begynner å våkne tidligere når han begynner å sovne tidligere. Har begge mine gjort i allefall.

Skrevet

Her i gården kommer d ikke an på når hun legger seg...våkner ganske presis 06.00 uansett om jeg legger henne 19.00 eller 21.00..hun er 7mnd og våknet den tiden fra hun var 3-4mnd

Skrevet

Gutten min er 20 mnd og har aldri våknet før 9 om morgenen (med unntak av de gangene han må vekkes fordi vi skal rekke noe tidlig). Han har blitt lagt 20.30-21 fra han var 3 mnd. Om han forblir B-menneske vet jeg jo ikke, men det har jo som sagt holdt seg så langt i allefall.

Skrevet

Eldstemann her er og blir et b-menneske. Da han var liten trengte han lite søvn, reduserte til 12 timer i døgnet allerede da han var 3 mnd. Fra 9 mnd. til 2-3 år sov han 10 timer om natta uansett når vi la ham, så da var det bare å tilpasse leggetiden til når vi ville at han skulle våkne.

Nå er han 5 år og sover 11 timer i døgnet (alt på natta nå da). Er fortsatt et B-menneske og trives best med å legge seg seint.

Yngstemann her er litt variabel enda. Er heldigvis ingen ekstrem morgenfugl han heller, men starter gjerne dagen kl 7.

P.s. leggetiden har gjerne en del å si for når de våkner. Legger du tidlig (konsekvent) så våkner de tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...