catva Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Kanskje et rart spørsmål, men skal dere ha babyen bak fører- eller passasjer setet? Vår første barn sitter bak passasjersetet, men nå lurer jeg på om hhan skal flyttes på slik at babyen får hans plass. Hva tenker dere er fornuftig?
mamma til 3:) Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Når dattera mi ble født flytta jeg sønnen min til bak førersetet, og ho fikk plassen bak passasjersetet. Nå kommer sønnen min til å sitte i midten, dattera mi til venstre og babyen til høyre:)
Sunniv@ Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Jeg synes det er mest fornuftig å sette babysetet bak passasjersetet. Da kan du lettere holde øye med barnet når du kjører, pluss at du rekker bak med hånden om du trenger å putte smokken inn i munnen til barnet (så sant den henger i en smokkesnor da).
Evigheten Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Jeg tenker også høyre side, bak passasjersetet. Tanken var at når jeg parkerer langs veien der det ikke er parkeringsplass, så slipper jeg å stå ute i veien og ta ut ungen, står heller på fortauet eller i veikanten. Nå tenker jeg veldig mye rart, så jeg kom også fram til at siden man som oftest har vikeplikt for høyre, så har jeg mer kontroll over om noen kjører inn i sia på bilen eller ikke. Hvis babyen sitter på venstre side og noen ikke overholder vikeplikten, så kjører de inn i babyen... He he, det siste hørtes kanskje rart ut, men det er sånn jeg har tenkt i hvert fall
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Ja, det tenker jeg også Augustfrøken 2010.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 ET LITE TIPS! hvis man er aleine i bilen, er det faktisk lurest å sette babyen i passasjersetet , altså forran det fikk jeg beskjed om når jeg var på sikkerhetskurs med bil.... fikk sjokk da han sa det, men det var heeelt lovlig . må selvfølgelig koble ut airbagen da . men da har man enda mer kontroll, og det er lettere å gi en smokk enn når babyen sitter bak men ellers skal jeg ha min 2 1/2 åring bak førersetet, og babyen bak passasjersetet
Frk Fjong Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 Det sikreste i følge bla NAF, er å ha babyen plassert bak passasjersetet (forran i passasjersetet om man er alene i bilen da.. og KAN koble ut airbag..). Dette fordi det er plassen de er mest skånet dersom man skulle kollidere med møtende bil..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. august 2010 #8 Skrevet 1. august 2010 Her blir nok babyen plassert bak passasjersetet ja, hun overtar både storesøsters plass og sete=) Et lite babyspeil, til å montere i baksetet, er også lurt for å kunne se babyen og lettere ha kontrollen uten å måtte snu seg så mye hele tiden.
iok med sønn <3 Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Hmm.. jeg hadde tenkt å ha han bak meg som kjører. Så om noen ikke holder vikeplikta si så sneier de ikke inn i han vertfall...? Også tenker jeg at det er greit å ha han på samme siden som meg, så jeg slepper å gå rundt bilen liksom... men men... Er det virkelig bedre med andre sia altså?
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 man har jo vikeplikt FOR høyre side, det vil si at de som har vikeplikt for deg kommer til å kjøre inn i DIN side. om du skjønner? så bak passasjersetet er vel det beste? eller er jeg heeeelt på jordet nå? hehe....denne gravidetåka altså...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 i midten er vel det aller tryggeste, var hvertfall det trygg trafikk sa til meg, så kommer passasjersiden så førersiden. vesla har sittet i midten frem til nå(når vi fant ut at det var tryggest) hun er nå snart 3år, så nå har vi flyttet henne bak passasjersete så lillegutt skal få sitte i midten:)
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 hm... i midten har jeg faktisk aldri hørt om.... jeg var med i en bilulykke en gang, da jeg satt i midten bak. det var plass på begge sidene men jeg satt i midten av en eller annen grunn. plutselig var vi kjørt ned en skråning og inn i et tre. politiet sa da at man ikke skulle sitte i midten om det var plass på sidene. jeg stanget hodet fremover og satt igjen med DE blåveisene :) men det blir jo annerledes med et barnesete da selvfølgelig
iok med sønn <3 Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 Ja, jeg har vikeplikt for høyre der det ikke er forsjørsvei. Så om jeg ikke opprettholder vikeplikten min, kjører de inn i pasasjersiden min. Også med tanke på rundkjøring, der MANGE er helt revæ på regler, så er passasjersiden utsatt (men selvfølgelig begge, men mer høyre føler jeg da)... Så jeg sjønner hva du sier, går jo begge veier... så da er kanskje midten sikrest? hehe.. skal ikke være lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå