Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 sikkert et superteit spørsmål, MEN starter permisjonen fra fødselen eller når mor og barn kommer hjem fra sykehuset?
iok med sønn <3 Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Jeg vil tro ved fødsel? Jeg vet ikke da... men slik jeg har forstått det
MammaTilToTette + spire Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Sist startet vi permisjonen fra den dagen vi dro hjem fra sykehuset,og kommer nok til å gjøre det samme denne gangen:)
*Nøtta* Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 De to ukene her,etter fødselen,de blir ikke trukket ifra de 10 ukene som far har rett på,blir de vel? De 14 dagene etter fødsel er vel bare noe far kan kreve fra arbeidsgiver,men ikke nødvendigvis kan forvente lønn av,er det ikke sånn?
Tulipan2010 Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 For det første kan man ikke velge når man starter permisjonen. Jeg vet ikke helt sikkert, men har tatt det som en selvfølge at de 2 ukene til far starter når han blir borte fra jobb. Hvis jeg feks blir på sykehuset i to dager før jeg føder, har jo da også fars to uker startet. Tenker at han har to uker fri i forbindelse med fødsel, uavhengig om han starter disse to ukene før eller på dagen jeg føder. Disse to ukene blir betalt av noen arbeidsgivere. De trekkes ikke fra de 10 ukene til far, men kommer utenom.
WPW Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 I både min jobb (for de mennene som jobber der) og i mannen min sin jobb kan mannen velge å jobbe mens kjæresten ligger på sykehuset. Poenget er jo at hun trenger hjelp de to ukene etter at man kommer hjem fra sykehuset... Derfor kommer min mann til å jobbe så lenge jeg er der sånn at han kan ta to uker fra vi kommer hjem med nurket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå