Gå til innhold

Kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg gikk gravid begynte brystene mine å lekke allerde da jeg var i uke 16. Det rant fra dem både natt og dag dersom de "kom i klem" hehe:) Og da barnet ble født hadde jeg nok melk til et fotballag;) Skikkelig melkemaskin, og amma til hun var 13 mnd. Hadde aldri for lite melk.

Men, denne gangen har det ikke kommet så mye som en dråpe fra dem, og jeg er i uke 38 nå. Brystene har ikke forandra seg heller, de er like slappe som før.

Så det jeg bekymrer meg for er at det ikke skal komme melk, iallefall ikke like mye som sist. Jeg var lettmelka som få fikk jeg høre på sykehuset, og ønsker så gjerne at det skal være likens denne gangen også.

Er det noen som har erfaringer rundt dette, eller vet hvordan dette fungerer?:) I dette øyeblikk, når det er to uker til termin, så er det INGENTING som tyder på at brystene mine skal begynne å produsere melk igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Høres mer ut som du var litt mer "uvanlig" forrige gang ;-p For det står jo i bøkene at man KAN begynne å produsere litt råmelk før fødselen, men at selve melkeproduksjonen starter etter fødselen. Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for ;-)

Skrevet

Er andre gangs og lurer på akkurat det samme! Er i uke 38 og brystene har ikke forandret seg noe som helst.. Synes de virker urovekkende små slappe! Ammet jenta til hun var 15 mnd og hadde nok melk hele tiden, og håper virkelig det går like greit denne gangen. Men jeg husker ikke helt hvordan puppene var før fødsel sist gang da..

Skrevet

Håpet mitt er at så fort gutten er ute, så spruter melka like heftig som sist:)

Jeg er så innstilt på å amme, så jeg skal prøve å ikke la disse bekymringene påvirke meg. Men... Der er alltid et men.. Blir litt småbekymra allikevel da vet dere.

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg er gravid for 3. gang, og opplevde akkurat det samme som dere beskriver. Svært lite endring i brystene før 2. fødsel, kunne ikke sammenliknes med 1 gangen. Men jeg kan trøste dere med at det var ingen forskjell i melkeproduksjonen. Melka kom med en gang etter 2. fødsel. Jeg hadde mer enn nok melk :-)

Denne gangen har brystene vokst i svangerskapet igjen. Kanskje fordi det denne gangen er lenger siden jeg fikk barn?

Tror det er ganske skjelden at man får ammeproblemer dersom man har ammet før :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...