Makkapakka Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Hun er 1 mnd nå. Det eneste hun gjør er å sove, spise eller gråte. Når hun er våken så gråter hun HELE tiden.... Vi regner med det er kolikk eller kiss/kidd (skal til manuellterapaut til uka), men kan det være noe annet? Noe alvorlig....? Vi har et vennepar med ei jente på ca 2mnd, de sier at den jenta smilte til de når hun var 1 mnd gammel. Vår jente smiler ikke, fokuserer veldig lite med øynene (ser ut som un skjeler på ene øyet) - det ENESTE hun gjør som våken er å gråte, som sagt. Under fødselen sto hodet fast noen sekunder (føltes veldig lenge for meg...) før resten av kroppen kom ut. Hun var ekstremt blå og de vurderte å gi henne surstoff (noe de ikke gjorde). IKKE LE AV MEG, men kan hun ha fått en alvorlig skade under fødselen?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Alle babyer er ulike, og hun er enda veldig liten. Kan godt være at det at hun stod fast gjorde at hun fikk en låsning som manuellterapauten kan løsne på. Når babyen smiler for første gang varier fra noen få dager til de er 8-9 uker, så din er ikke sen på noen måte enda. Er sikkert heller ikke så lett å fokusere for henne om hun gråter hele tiden. Jeg ville i hvertfall avventet bekymringene litt til hun har vært hos manuellterapauten og så evt snakket med HS om du fortsatt er urolig. Min første gutt tok også litt tid å få ut føltes det som. Han hadde dalende hjerterytme og var veldig blå når han kom ut og skrek ikke skikkelig. Så han ble lagt i kuvøse i en times tid for å få ekstra surstoff. Han hadde en liten låsning som lett ble låst opp og er i dag en oppvakt, intelligent og veldig vimsete gutt på 7,5 år :-) Håper alt står like bra til med din datter. Lykke til da!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Forresten, nesten alle babyer skjeler litt i starten (første 6-8 ukene), det er helt normalt :-)
Alltid Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Vår jente var likens. Hun gråt når hun var våken, og all våkentid gikk med å roe henne ned og få henne til å sove igjen. Det viste seg å være låsning i nakken (på begge sider, faktisk, så ikke rart hun hadde vondt). Vi fikk tidlig time hos manuell terapeut, hun var bare 1 måned, og etter en behandling der så ble det raskt bedre. Hun gråt ikke hele tiden, sov bedre og rett og slett fant roen. Manuell terapueten sa det var "lett" å behandle når de enda er så små, fordi kroppen/nakken enda ikke har satt seg. I ettertid har vi fått oppfølging av fysioterapeut. Jenta vår har slitt litt med å snu hodet fult ut til den ene siden, men hun har ikke hatt vondt og stadig blitt "flinkere". Fysio mente også at hun skjelte noe lenge og at det hadde sammenheng med at nakken ikke hadde "satt seg". Hun har sluttet å skjele nå. Jeg tror jenta de har låsning i nakken, har veldig vondt og håper hun får god hjelp hos manuell terapeut til uken. Lykke til! Trøst så godt det lar seg gjøre i mellomtiden.
Symbio Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Huff, stakkars lille jenta! Ikke greit for de små som ikke kan prate! Håper manuellterapien hjelper! Skriv hvordan det går!
Makkapakka Skrevet 9. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2010 Vi har nå hatt første behandlig hos manuellterapaut. Han mente hun hadde svært vondt, hun hadde visst kraftige låsninger i ryggen og nakken. Så nå blir det behandliger fremover: Noen kun på ryggen hennes og noen kun på nakken hennes. Håper det hjelper og at hun blir litt roligere etterhvert....
2010 Mammaen Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Bra at du har funnet et svar :-) Håper det bokstavlig talt løser seg nå og at dere og lillejenta får det bedre nå! Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå