Puppen og lillemor Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 hvordan fungerer dette, og når gjøres det? er det noe jeg kan be om.. jordmor sa på kontroll siste (29+6) at det er et stort barn jeg bærer på - og nå klarer jeg ikke å tenke på noe annet. Jeg spurte henne aldri noe mer om dette fordi hele timen var ganske ubehagelig og jeg kom ikke overens med henne i det hele tatt - ville bare ut derfra så fort som mulig :/
*Mo9cA* Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Det gjøres med ultralyd og det er nok individuelt når det blir gjort. Jeg gjorde det i uke 32 pga sykdom hos meg, men ser at noen gjør det senere også. Tror nok ikke dette er noe du får fordi du ønsker det selv og jordmor skal nok tro at det er en veldig stor onge inni der for at hun sender deg til vekstestimering. Kan forøvrig også nevne at jeg har fått høre hele veien at jeg har stor mage og at det sikkert er en kjempebaby der inne, MEN når jeg var på vekstestimering så viser det seg at han er -2,8%. Så hvordan symfysemålet er trenger ikke bety stor baby:-))
MammaTilToTette + spire Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Sist var jeg på vekstestimering i uke 37. Jordmora henviste meg til ultralyd på fødeavdelingen på bakgrunn av høyt sf-mål.. Snakk med legen din eller jordmor å få de til å henvise deg!
Lille persille* Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Har hørt at dette med vekstestimering er vanskelig. Mange har fått hørt at barnet er sånn og sånn stort/lite, men at det kan avvike voldsomt! Tror man bør stole på magefølelsen sin jeg
FØDEKLAR NÅ :)Jippi Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 De tar veldig mye feil på vekstetimering, hadde ikkje stressa for mye med det!Med første mann var jeg på 4 ul i slutten av svangerskapet, med 3 ulike leger for de mente han var så liten og de måtte sjekke at han vokste....var på - 20 % i følge dem...hehe ut kom en pjokk ¨på 4318!Så kan godt si de bommet kraftig.
carina86 Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 sist var jeg på ul uke 38, fikk beskjed om at gutten ville veie ca 3700??? ved fødsel da hn kom 10 dager etter veide hn 3380... hadde veeeeeeldig høyt symfe mål.
magica fra tryll Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Har vært på det i 2 av mine sv.skap. Hver gang har de bommet med nesten en kg:)
Nickeguri Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Jeg var på ultralyd to dager før forrige fødsel pga vannavgang uten rier. Ungen ble estimert til å være 3300 gram. Ut kom det en unge på 4000 gram....
2 boys & now pink Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Min forrige ble estimert til 3200 gram ved termin... (dette var i uke 30 og noe) Når han kom 9 dager tidlig var han 3190.. Bomma bare med 10 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå