19Augustjente Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Er det for å få igang fødsel? Hvordan virker de? Hvor får man kjøpt disse? Kan jeg ta dem, er 37+4? Eller er det litt tidlig?
Gjest poäng Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Nei, ikke for å få i gang fødsel, men for å styrke livmor og forhåpentligvis gi effektive rier når den tid kommer Ble anbefalt å begynne en måned før, så jeg begynte i går! En måned til terminen min. Kjøpte på en helsekostbutikk, kostet i underkant av 200 kr for en boks.
Voyeur Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Det er bringebærBLADkapsler. DU kan kjøpe det på helsekostforretningen. De har også bringebærbladte, noen sier det taes bedre opp i kroppen. Tok akkurat min første kopp, og jeg er straks 30 uker. Man skal trygt kunne drikke 1-2 kopper tidlig i svangerskapet, for så å øke til 3-4 kopper når det nærmer seg fødselen. Du skal trygt kunne ta kapslene nå, men det blir ikke å sette i gang fødselen din. Det de derimot er sagt at de gjør, er at de hjelper livmoren din til å jobbe bedre under fødselen, og at du raskere trekker deg sammen etter fødselen i livmor og underliv.
WPW Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 På min tepakke står det faktisk at det kan redusere kvalme tidlig i svangerskapet, så det starter nok ingen fødsel;)
Virreli Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 På helsekostbutikken der jeg kjøpte de sa dem at jeg ikke skulle ta de før 2 uker før termin. Hmm. Hva stemmer?
Vesle mor Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 Kopiert :-) Bringebærblad som fødselsforberedende urtemedisin Bladene på bringebærplanten har i århundrer vært brukt som urtemedisin ved graviditet, fødsel og amming. Det er en utbredt oppfatning om at inntakt av bringebærblad blant annet kan lette symptomer ved morgenkvalme, gi en avslappende virkning på glatt muskulatur i livmoren, motvirke krampe og være til hjelp slik at fødselen forløper enklere. Bringebærblad er også brukt som hjelp til økt fruktbarhet, gi økt melkeproduksjon, stoppe blødning etter fødselen, behandle diare, regulering av menstruasjonssyklusen og dempe tunge perioder, Bringebærblad brukes i dag av mange kvinner i løpet av graviditetstiden i den tro at de skal kunne forkorte fødselen og gjøre den enklere. På grunn av mangel på forskning om denne urten, spesielt i forhold til graviditet og fødsel, ble det gjennomført en double blind, randomisert placebokontrollert studie. (Simpson M, Parsons M, Greenwood J, Wade K., 2001) Utvalget bestod at 192 førstegangsfødende kvinner. Formålet med studien var å undersøke effekten og sikkerheten av inntak av bringebærbladtabletter (2*1,2 gram pr dag), fra 32 uker etter befruktning frem til fødsel. Resultatene viste at bringebærblad, inntatt i tablettform, ikke medførte noen skadelige virkninger på mor eller baby. Det viste seg at bringebærblad ikke forkorter det første stadiet av fødselen. De var imidlertid en signifikant forkorting av det andre fødsel stadiet på gjennomsnittlig 9,59 minutter. Resultatene viste også at gruppen som hadde inntatt bringebærblad hadde en lavere prosentandel av fødslene der en måtte ta i bruk tang. Henholdsvis 19,3 % for forsøksgruppen vs. 30,4 % for kontrollgruppen. En annen studie kommer frem med tilsvarende resultater. (Parsons M, Simpson M, Ponton T., 1999) Forsøkspersonene bestod av 108 mødre; hvorav 57 hadde brukt bringebærbladprodukter, og 51 stk i kontrollgruppen, som ikke hadde inntatt bringebærblad. Funnene antyder at bringebærblad kan brukes av kvinner i løpet av graviditeten i den hensikt å forkorte fødselen. En konkluderer også med at det ikke medfører noen bivirkninger verken for kvinnene eller babyene. Funnene antyder også at inntak av bringebærblad kan redusere sannsynligheten for fremskyndet eller forsinket fødsel. Det uventede funn i denne studien var at det ved fødsler der kvinnene hadde brukt bringebærblad, var mindre sjanse for klipping, keisersnitt, vakuum eller tangforløsning enn fødsler i kontrollgruppen Bringebærblad egner seg spesielt godt for gravide kvinner for å styrke livmoren de 3 siste månedene av svangerskapet.
Mellirs ♂ '10 Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 Mindre sjangse for klipping, keisersnitt, vakuum eller tangforløsning, jatakk!!! Dere som har smakt både teen og kapslene, smaker de noe likt? Synes ikke ettersmaken fra kapslene er noe god, skyller de full fart ned med saft for å unngå å kjenne smaken! Redd for at teen smaker likt, vil ikke kjøpe den om den gjør det
Voyeur Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Teen smaler som... urtete uten særlig smark, hehe. Litt bittert kanskje. Helt greit, egentlig. Jeg tror at inntak av bringebærblad kapsler og te har ført til at jeg har blødd under en uke etter de to siste fødslene mine. Sist fødsel drakk jeg te mot slutten, og da trakk livmoren seg veldig raskt tilbake etterpå også, Om det hadde noe med teen å gjøre, men det gikk faktisk så fort at min mor kommenterte at magen min ble flat så mye raskere enn de andre gangene jeg har født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå