mamsen30 Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Har ei jente på 11 uker som får endel mme pga at jeg har mistet melken. Jeg steriliserer flaskene etter hver gang de er brukt, hvor lenge bør man gjøre det? Hvordan gjør dere andre det med flaskene?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Etter bruk skyller jeg flaskene og setter de i vann i kaldt vann og vasker alle i zalovann på kvelden. jeg steriliserer de da, og lar de stå i sterilisatoren og tørke. Nå er sønnen min 8 måneder, og jeg gjør dette ennå. Det er ikke behov, men flaskene blir så stygge i oppvaskmaskina. Dette tar ikke mer enn 5 minutter, så derfor gjør jeg det ennå. Når barnet er rundt 6 måneder, har jeg hørt at man kan vaske de i oppvaskmaskina på sterk varme og sterilisere innimellom. Tutene bør kokes/steriliseres etter hver gang.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Mini er nå 4 mnd straks og HS sa til meg på 3 mnd kontrollen at jeg snart kunne slutte å koke flaskene og koke vannet til han. Jeg gjør det enda jeg da, klarer liksom ikke få meg til å slutte:p Men slutter med det etterhvert nå snart tenker jeg, bare koker opp smokkene:)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 du kan vel slutte rundt 4mnds alder, men jeg gjør det enda. har en elektrisk flaskesterilisator fra avent. Denne er den beste invisteringen jeg har gjort! Men hadde jeg drevet med gryte på komfyren hadde jeg sluttet for lenge siden.... enten for at huset mitt hadde brunnet ned eller for jeg ikke orka styret. var fæl til å glemme kjelen på kok!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 mamma til tre nydelige jenter: Det har jeg gjort! Det endte med full utrykning og masse røyk i leiligheten! Heldigvis var vi ikke hjemme, men fikk heller ikke være hjemme på 2 uker etterpå! :/ Så jeg har lært!! Sjekker alltid alt dobbelt, gjerne trippelt før jeg går noe sted nå!
Maiblomst2010 Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Dersom du har mistet melk (samme skjedde med meg), så blir det en del flasker fremover. Mitt råd er: Invester i Avents (eller noen andres) mikrosterilisator. Dette sparer tid og krefter! Etter hevrt måltid skyller jeg flasken i kaldt vann. Setter den på benken. Når fjerde flaska står på benken (altså etter fire måltider), vasker jeg alle fire flaskene i zalovann med flaskebørste (får du på apotek eller Barnas Hus/Babyshop) og setter dem i sterilisatoren (er nemlig plass til fire flasker). Så inn i mokroen, og da tar det 4 min (kommer an på hvor kraftig mikro du har). Genialt.
Maiblomst2010 Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 litt trykkleifer i inmnlegget mitt, ser jeg... sånn går det når man gjør fire ting samtidig! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå