Gå til innhold

Dere som har trappet ned på amminga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere mme i tillegg?

Driver nå med avvenning på dagtid da det snart er barnehagetid. Poden er 10 mnd. Han får nå pupp morgen og kveld, men jeg tror ikke det er så mye han får i seg. Han har ikke så mye tålmodighet akkurat..

Han får ellers brødskive til frokost, grøt og vann til lunsj, middag og vann og til slutt grøt til kvelds.

Har begynt å tenke på om han kanskje skulle ha hatt noe mer morsmelk (eller mme)? Eller er dette unødvendig når han får så mye mat?

Hvilke erfaringer har dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster sa til oss på 9 mnd kontroll at barnet skal ha 500 ml melk i døgnet, i form av mm, mme og melkeprodukter

Skrevet

Flaks jeg har desilitermål på puppene mine da!

Jeg lurer på det samme som deg, skyttel71.

Skrevet

Hehe..... vi er nok mange som lurer på det. Eg har spurt mange om det er noen som vil være med i SKAPEREN 2010 og finne opp en milliliter-teller som måler nøyaktig hvor mye melk barnet får ut av puppen hvert måltid. Responsen har vært heller laber...;-)

Gjest Kira06
Skrevet

Her i huset er pupp fryktelig kjedelig, og det er kun morgen og kveld hun gidder.... hvis jeg er heldig! Fikk beskjed om at vi ikke trengte å gi mme, ettersom hun spiser grøt både morgen og kveld. Dette fordi det visstnok er endel av næringsstoffene i grøten.

Har uansett forsøkt å gi litt mme, men det var ikke populært. Eneste måten jeg får i henne noe, er hvis jeg putter et sugerør oppi en iskald ferdigblandet boks med mme:)

Ikke lenge igjen til de kan drikke "vanlig" melk, så har bestemt meg for å ikke stresse så mye med det lengre.

PS: Hadde vært flott hvis vi kunne hatt sånn strek på puppene som de har på melkekartongen. Så ser vi hvor mye det er igjen der*s*

Skrevet

Hehe - jammen er dere fulle av gode ideer;) Hadde vært greit å vite hvor mye han får i seg når han ligger der og vrir seg, ja!

Tror jeg bare roer det hele ned jeg. Poden er god og rund og ser ut til å trives utmerket. Og som dere sier, ikke lenge til han kan få vanlig melk. Så vi dropper mme og koser oss med morgen- og kveldspupp frem til oktober.

Lillegull har forresten innført lav åling i dag (kan vel ikke kalle det kryping akkurat, men framover går det ihvertfall), gøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...