Gå til innhold

Når gir man opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn fra "min ungdom", men min kjære har ingen. Vi har det fint, har forsåvidt forsonet oss med at vi blir barnløse. (Ikke jeg, helt, da, håper på et under..) Har vurdert adopsjon (jeg er for gammel), eggdonasjon (virker som en vanvittig karusell). Hater at alderen er i mot meg! Nå har jeg vel ikke vært av de mest fertile, selv i ideell alder, men likevel.. Men det er seriøst ikke noe gøy og føle seg ung og klar for barn, og likevel ikke kunne få det til. Arrgghh!

Når skal jeg endelig forsone meg med med at dette kapittlel er over???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner med igjen i det du skriver. Jeg har vært gift "med ny mann" i to år. Har tre barn fra første ekteskap som jeg fikk tidlig i tjueårene da jeg var ung og superfertil.

Jeg har vært gravid to ganger med min nye mann, men dessverre gikk det galt begge gangen, en Sa og en MA.

Nå har jeg resignert og tror toget er gått for vår del. Jeg er ufattelig trist, men prøver å glede meg over at jeg har en fantastisk ektemann og tre flotte "voksne" unger. Mannen min støtter meg og sier at kommer det et barn så er det flott hvis ikke så har vi hverandre. Jeg greier ikke tenke sånn, men men.... Jeg ser gravide mager over alt, sukker når jeg ser babyer, lengter etter et felles barn med mannen jeg elsker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg klarte ikke å gi opp og vi hev oss på IVF karusellen - nå er jeg gravid med tvillinger og håper det skal gå bra :-). Vi var prøvere i 3 år før vi ble ivf-prøvere og har hatt 3 MA etter vi begynte med IVF...

Skrevet

Det er ikke lett å vite når man skal gi opp.

Min samboer har 2 barn fra før, men jeg har ingen. Har prøvd å innstille meg på at jeg er heldig som får bli kjent med hans barn og være en viktig person i deres liv.

Men lengselen etter eget barn, det å bli kalt mamma, lå der innerst inne hele tiden.

Jeg er 38 år, har vært igjennom 3 IVF forsøk og hadde en MA i 3.måned. Trodde løpet var kjørt for min del.

Men i sommer har vi vært i utlandet og prøvd eggdonasjon. Er 8+0 i dag og skal på den første ul i morgen.

Tenkt om dette går bra!!!! Tenk om jeg også blir mamma!!!!

Bare håpet om å bli mamma var verdt strevet med å finne ut av alt rundt eggdonasjon.

Jeg ønsker deg lykke til i ditt valg og håper du finner ut hva du ønsker å gjøre med di framtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...