Gå til innhold

Bahia Feliz, Grand Canaria (Star Tour)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der?

Hvilket av de 4 hotellene anbefaler dere å bo på?

Fortsetter under...

Skrevet

Tres Vidas...:)

Send meg en pm om du vil jeg skal utdype.

Har jobbet der som reiseleder.

Skrevet

Jeg bodde på Playa Feliz i Mai og var kjempefornøyd. Det er et leilighetshotell, så man har større plass. Alle leilighetene er liksom plassert bortover et større område slik at man har følelse av å være i en hage og ikke på et hotell. Det er restaurant og bassengområde og hele pakka, og de samarbeider også med nabohotellet som er mye større. Der er det underholdning for barna om kveldene, og om du bestiller all inclusive (noe jeg vil anbefale) spiser og drikker du gratis der og.

Siden alt er på et plan er det lett og komme seg fram med vogna, om du reiser med den. Anbefaler å ta med egen vogn, da den reisetralla man får via startour suger. :)

Skrevet

Ønsker gjerne flere synspunkter... :)

Skrevet

Vi var der nå i sommer, bodde på tres vidas med stor deilig balkong. Veldig fornøyd med leiligheten, men synes det var helt KAOS ved bassenget som hører til de tre hotellene der. Leilighetene Playa Feliz ligger litt utenom og har eget basseng. Der så det veldig fint ut!! Skulle ønske vi bodde der!

Det er mye underholdning og lagt veldig opp til all inclusive, så det bør man ha der.

Jeg tror jeg vil valgt et annet sted neste gang vi skal på tur, for det skjer ingenting rundt der og det er en strand som er helt ubrukelig for små barn.

Selve blue village anlegget er selvfølgelig veldig trygt og godt.

God tur!

Skrevet

Vi var i Bahia Feliz i februar. Bodde på Playa Feliz og var kjempefornøyd med det. Hadde All Inclusive og vil i likhet med hun som skrev lenger oppe, vil jeg anbefale dette på det sterkeste. Da slipper du å tenke på så voldsomme utgifter når det kommer til mat og drikke.

Vi var veldig fornøyd med både leiligheten, restaurantene, bassengene og hele Star Tour opplegget, men Bahia Feliz er jo en forblåst plass da ;) Det var første gang for oss der, og vi ville ikke tvilt på å reise tilbake hadde det ikke vært for den fæle vinden som var der konstant. Den ødela en del.

Men ellers var alt topp :)

Annonse

Skrevet

Tres Vidas uten tvil. Vi har også vært på Playa Felize og hverken bassenget eller de andre facilitetene var like bra der:(

Skrevet

Etter å lest litt nøyere på Star Tour sine nettsider, så tror jeg vi heller mot Tres Vidas. Litt pga. størrelsen på leilighetene.

2 roms leilighetene på Playa Feliz er jo bare 30 kvm eller noe?!?! Stemmer dette?

Og 3 roms leil er ca 55 kvm, det er jo greit, men da blir det plutselig kjempe dyrt.

3 roms på Tres Vidas blir mye billigere.

Det jeg liker med Playa Feliz er det "egne" bassenget. Innbilder meg det blir litt som Sunwing senteret på Rhodos. "Gamle Sun Garden" hotellet (nå: Helios) har jo eget basseng, hvor man slipper kaoset ved hovedbassengene.

Stranden er ikke så viktig, vi bruker nesten ikke stranden når vi er i Syden. Synes det er bare styr med små barn.

Det med vinden høres litt kjedelig ut.....

Hva synes dere andre om det?

Skrevet

Jeg har vært myyyyye på Bahia Feliz da jeg var mindre selv. Var der også på "kjærestetur" men det ble litt for stille og rolig. Nå har vi barn selv og vi har vurdert Bahia, men det har ikke blitt noe nettopp pga vinden. De gangene min kjære har vært med på "besøk" på Bahia har det alltid blåst masse! Men dette var ikke noe problem for oss når jeg reiste dit da jeg var yngre... Når er det dere planlegger å reise?

Ellers vil jeg absolutt anbefale Playa Feliz. Det er jo helt nyoppusset nå! Men leilighetene er nok ikke veldig store! Playa Feliz har eget basseng mens hotellet, Tres Vidas og Las Pitas deler bassengområde (det er lov å være der om du bor på Playa Feliz og). Bassengområdet ligger ved hotellet så det kan være et stykke å gå om du bor på Las Pitas eller Tres Vidas. Dessuten ER det litt kaotisk her i forhold til Playa Feliz. På Playa Feliz er det også ganske store avstander innen område så om dere ønsker å være nær bassenget (og mer bråk...) går det jo an å prøve å opplyse om det.

Ellers er Bahia Feliz med det lille torget (sentrum) helt fantastisk for barn!

Skrevet

Hei igjen :) Var jeg som skrev dette med vinden ;)

Må legge til at Playa Feliz også er en del nyere enn Tres Vidas, og selv om vi har bodd på Tres Vidas, så kan jeg tenke meg at Playa Feliz virker litt mer innbydende enn Tres Vidas. Vi vurderte frem og tilbake mellom de to, vi også, før vi reiste. Men endte som sagt opp me Playa Feliz pga at det så bedre ut. Dessuten ligger Tres Vidas i bakke, så det er ikke flatt rett utenfor. (Dette har nok ingenting å si, men for oss så var det en liten filleting som betydde litt når vi vurderte). Vi bodde i leilighet med 1 soverom, bad, og kjøkken og stue i ett+ balkong, og leiligheten var større enn 30 kvm. Samboer mener at den var rundt 50 kvm.

Disse leilighetene på 55 kvm, er det 2 soverom der eller 1?

Skrevet

Vi har tenkt å dra i tidlig/midt april

Skrevet

I følge star tour er 2 roms leil (1 soverom + stue o.l) ca 30 kvm og

3 roms leil (2 soverom + stue) ca 50 kvm

Skrevet

Det er jo utrolig trangt rundt bassenget på Playa feliz framfor rundt bassenget nede ved det store hotellet!!! Dessuten er det mye bedre barnebasseng ved Det store hotellet. Der er det jo i tillegg flere bassenger å velge mellom.

Barnebassenget ved Playa Felize er jo en vits!!!

Vi ahr bodd begge steder, og jeg kan ikke akkurat si at det er langt til bassenget ved hotellen når du bor på tres Vidas. Du kan risikere like "lang" vei hvis du bor på Playa hvis du får en av leilighetene på baksiden.....

Annonse

Skrevet

Hmm...så rart. 30 kvm er jo ikke større enn stua vår og leiligheten var mye større enn det. Men sier Star Tour noe annet så er jo ikke det noe å krangle på...hehe :) Ønsker dere hvertfall en god tur samme hva dere måtte ende opp med :)

Skrevet

Ikke vet jeg om det stemmer, kan jo være leilighetene har litt forskjellig størrelse da.

Noe helt annet, dere som har vært der, hva er deres erfaring med kakkerlakker? (ANGST!)

Ei venninne var på Tenerife og fortalte om enorme menger av kakkerlakker. Har også hørt det om Grand Canaria.

Skrevet

Ja, som overalt i den regionen er det kakkerlakker også på Bahia.

Vi opplevde imidlerting ikke enorme mengder:)

Skrevet

Vi så to kakerlakker i leiligheten vår på tres vidas, og det var maur i dusjen.

Skrevet

Det er forresten en del vind der, men jeg synes det bare var deilig siden det var så sinnsykt varmt. 44 grader midt på dagen...

Skrevet

Ehhh... ikke reis er mitt tips.

Jeg har vært MYE på charter, og dette var liksom det verste av det verste. Det ble stopp på charter etter vi var der nå for 3 år siden, for å si det sånn. Maten (all inclusive) er vanvittig dårlig, så vi endte opp med å bruke masse penger på resturantene rundt der. Og de var DYRE sammenlignet med prisnivået på cran canaria. Rundt bassenget var det stappfullt fra kl 09, så vi måtte ut å legge på håndklær sånn i 7-tiden for å få plass. Og alt er lagt opp rundt ungene & hvordan man kan suge mest mulig penger av foreldrene. Det var show hver kveld... og det er jo begrenset hvor kuult det er i lengden. Gud bedre! Nei, dette var vel det nærmeste "white trash paradise" jeg har vært borti. Unnskyld utrykket, men det bare passer så innmari.

Jeg ville heller reist på egenhånd på grand canaria. Husker ikke i farten hva det het, men en liten badeby som ligger relativt nærme, hadde flotte lux. hoteller, nydelige & billige resturanter, gormet resturanter, fantastiske strender... for omtrent samme prisen, regnet vi ut.

Håper du finner en annen plass å reise, det er så IKKE verdt penga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...