snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 sluttet amme da gullet var 8 mnd.. i dag han er 1 år å 3 uker.. kom de melk ut under sex?!? normalt eller? ikke gravid er 3 gangen sex siden mandag da men var ferdig.. men de kom sånn lys melk...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Jeg kan klemme ut melk fra puppene selv om jeg sluttet å pumpe meg i desember. Men det renner ikke akkurat, bare noen få dråper, feks når jeg har tatt en veldig varm dusj. Det finnes en fellesnevner mellom amming og sex, nemlig hormonet Oxytocin. Hormonet, oxytocin, får musklene som omgir melkekjertlene til å trekke seg sammen, slik at melken drives ut av brystet når du ammer (eller bare tanken på barnet eller amming). Oxytocinnivåene i kroppen økes ellers mest av klemmer og kyss, og særlig ved sex og orgasmer: se link http://www.kk.no/843210/hormonet-du-bor-elske Orgasmene du har fått kan teoretisk ha hevet Oxytocinnivået ditt så mye at puppene har sluppet ut gjenværende melk som enda ikke er forsvunnet. Dette er i alle fall en teori. Alternativet er at det er noe galt med brystet ditt, men da må du oppsøke lege for å få sjekket dette. Jeg vet ikke, bare spekulerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå