Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar man den bort på et tidspunkt, eller er det vanlig å ha den der så lenge barnet bruker sprinkelseng?

Lurer på det fordi mini på 9 mnd er veldig aktiv i senga og setter seg opp på knærne (greier heldigvis ikke å reise seg pga nattposen - tror jeg..) og drar i den. Den er ganske høy, og er godt bundet fast med knuter han ikke kan løsne, og den nedre delen sitter godt fast mellom sprinklene og madrassen. Det eneste som skjer, slik jeg ser det, er at han drar den litt ned. Kan den skade han på noen måte?

Føler egentlig at den trengs, så blir det litt lunere og koselig i senga, dessuten kravler han rundt i senga og "stanger" hodet mot den en del, det blir jo litt vondt hvis den er borte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg mener å ha hørt/lest noe om sprinkelbeskytter og risiko for krybbedød en gang...

Skrevet

Gutten vår på 10 mnd har den enda, og fjerner den nok ikke med det første! Blir jo som du sier mye lunere og garantert bedre for en aktiv baby å stange hodet sitt mot.

Har ikke peiling på når man fjerner denne, men vet at niesa mi på rett over 2 år fremdeles har den!

Skrevet

Jeg har også lurt på dette. Jenta mi er snart 1år og har enda dette i senga si... Tok den bort her om dagen men syns at senga så veldig stusselig ut. Som dere sier så blir det jo lunere og mer koselig i senga med sprinkelbeskytteren på plass.

Skrevet

Vi har brukt sprinkelbeskyttelse så lenge vi bruker sprinkelseng vi. Greit at hender og føtter ikke "stikker ut" gjennom sprinklene synes jeg.

Gjest Kira06
Skrevet

Frøkna er 10,5 mnd, og vi bruker den fortsatt. Har vel ikke store funksjonen lengre, da jeg stort sett alltid finner henne sovende med en arm eller et ben hengende utenfor sengen. Men lar den nok bli en stund til, så har hun noe å pirke på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...