Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Jeg har også lagt ut dette på Småtroll 1-2 år og vet jeg hører hjemme der, men tenkte kanskje dere med litt eldre barn har noe erfaring med dette. Lillegutt på 13 mnd har begynte å bite. Han begynte med dette i forrige uke. Jeg kan sitte i sofaen så kommer han bort å biter meg i beinet. Har han på fanget og han kan plutselig bite meg i armen. Og ikke bare meg han biter. Biter også andre.... Og til og med bord og stoler har han begynt å bite på. Så det er ikke bare leker o.l som skal smakes på lengre. Jeg tar han vekk og sier nei, dette er ikke lov. Men han bare ler og kan prøve å bite igjen. Neste uke begynner han i bhg, og er redd han skal bite andre barn. Er det noen som har tips om hvordan jeg skal ta tak i problemet?
annie-77 Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Mitt beste råd er og lage minst mulig oppstuss. Ikke lag en lyd annet enn og evt og si et enkelt nei, og snu dere bort i fra han eller gå i fra han når han biter, eller skal til og bite folk! Når han biter på ting så gi han en bitering i munnen og overse han. Tulla her var og en biter.. Og det gikk mest ut over storesøster for hun kom med høye spennende lyder hver gang hun ble bitt. Det verste var når minsten ville ha en leke som storesøster ikke ville gi i fra seg, da bet hun seg like godt fast i magen til storesøster - Wæ! Men hun bet aldri andre barn i b.hagen, så bare overse det best mulig du, og gi beskjed i b.hagen at han biter noen ganger så er de obs! Lykke til med barnehagestart :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå