Gå til innhold

Jeg har fått en biter... HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 13 mnd har begynte å bite. Han begynte med dette i forrige uke.

Jeg kan sitte i sofaen så kommer han bort å biter meg i beinet. Har han på fanget og han kan plutselig bite meg i armen. Og ikke bare meg han biter. Biter også andre.... Og til og med bord og stoler har han begynt å bite på. Så det er ikke bare leker o.l som skal smakes på lengre.

Jeg tar han vekk og sier nei, dette er ikke lov. Men han bare ler og kan prøve å bite igjen.

Neste uke begynner han i bhg, og er redd han skal bite andre barn.

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal ta tak i problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går over :D :D :D men det tar litt tid... Gutten min beit i ca. en-to mnd. Så jeg det komme avledet jeg eller så blir det mange negative situasjoner

Bet han så sa jeg av nå fikk mamma vondt, da lo han og ville bite en gang til. Da gjorde jeg som andre barn ville gjort, så NEI da vil ikke mamma være sammen med deg, satte han fra meg og gikk fra han. Da begynte han ofte å gråte, noen ganger sint, andre ganger lei seg. Trøstet han da, og sa ble du lei deg nå. Det går bra nå, men du må ikke bite og avledet med en leke eller noe for å understreke at mamma var blid igjen. Han bet ingen i barnehagen heldigvis :D Han kan fortsatt bite i ting når han blir sint, men det har jeg syntes er greit. Jeg lar han være sint litt før jeg griper inn. Først blir han sint, så får han vondt, så trøster jeg :)

Du får prøve deg frem! Jeg er av oppfattning av at bite/slå er nulltoleranse og oppfører meg som et annet barn ville gjort. Samtidig som jeg noen ganger kanskje ikke er like streng hvis jeg vet han er trøtt sliten ol.

Etter bite så ble det dytte/klype/lugge periode mot andre barn når han ikke fikk vilja si. Ikke i barnehagen, men når vi var sammen med andre barn. Oppdragelse skal ikke være enkelt... Nå har vi hatt 2 mnd uten tull, så håper det holder lenge :D:D:D han er 19 mnd nå.

Skrevet

Alltid nye utfordringer innen barneoppdragelse.. Har en biter vi også, er spesielt ille når han klør i tennene, da biter han i alt som kan bites på. Håper det går bra i barnehagen, får bare gjøre personalet obs på at han er en biter..

Skrevet

Tusen takk for svar.

Håper det går over fort da. Kommer til å gi beskjed i bhg om at han biter slik at de er klar over det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...