minimii Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Tenkte å starte en slik tråd. Selv merker jeg plutselig at ting begynner å bli litt "blurry"... Greier liksom ikke å holde styr på noe lenger. Så her er mine beste ammetåketabber så langt: Nr 1: Jeg står med lillemor i armene og bilnøklene i munnen og panisk spør samboer om hvor jeg har gjort av bilnøklene nå!!?? Nr 2: Låser inn bilnøklene i bilen fordi jeg har trykt på feil knapp og låst bildørene i stedet for å åpne bakluka. Måtte vente i over en time i en sidegate i Gøteborg og vente på redningsbil.. Er det flere som har noen bra!?!?
to tette:) Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 jeg var på vei til baby-treff å stressa ut dørene men stelleveska over skuldra å jenta i armene. satte jenta i bilsetet bak i bilen og skulle bare hive stelleveska inn i passasjer setet. når det var gjort så smalt jeg igjen begge dørene og satte meg inn å kjørte. når jeg var kommet frem gikk jeg rundt bilen å åpna døra for å ta ut jenta, men brått kom jeg til å tenke: hmm jeg har da virkelig ikke tatt av henne selen allerede?!?!?! kunne ikke ha gjort det siden hun satt på det meske av selen. hadde altså satt men 7,5 mnd jente i bilstolen uten sele! hun åler og sitter selv så hun kunne jo fint ha kommet seg ut av setet men utrolig nok gjorde hun ikke det å takk for det:))
ifie Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Jeg har handlet på matbutikk og gått derfra uten og ta med varene. Da var det litt pinlig og komme tilbake og be om varene ja... De hadde puttet de i bærepose for meg, da! Da storebror var baby hadde jeg ammetåke så tjukk som grøt, så da gjorde jeg mye rart - som jeg selvsakt ikke husker
malin85 Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Jeg lot bilnøklene stå igjen i bildøren da jeg gikk inn på butikken for og kjøpe meg noe og drikke. Kom på det da jeg gikk mot kassen for og betale. Bilen sto heldigvis der med nøklene i døren da jeg kom ut igjen.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 jeg gikk ifra bilnøklene i på dashbordet midt i frontruta så alle kunne se de var borte i 3 timer å kunne ikke finne nøklene i lomma! Da jeg kikka inn i bilen holdt jeg på å le meg i hjel haha snakk om å være fjern! Merkelig nok så sto bilen der fortsatt, selv om det var midt i sentrum!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 Jeg delammet litt da vi kom fra sykehuset. Kokte flakser på kjele på komfyren. Hadde besøk av min søster, vi har baby med 3 ukers mellomrom. Skulle ut på trilletur, kler på oss,.tar med ungene,barnevogn og alt som hører med. Farter av gårde til fots selvfølgelig med barnevogna. Plutselig ringer alarmselskapet og sier at de har sendt en vekter til oss fordi brannalarmen i 2.etg har gått! Jeg legger på "sprang" hjemover(så fort man i det hele tatt kan gå med en barnevogn) siden jeg er en times gåtur unna hjemmet. Det viser seg at jeg har gått fra kjelen med flasker på komfyren og at det er kraftig røykutvikling i leiligheten! Dette var IKKE gøy! Det kunne faktisk gått ille om vi hadde vært hjemme så er glad vi ikke lå å sov på sofaen eller noe... Vi kunne ikke være i leiligheten på 2 uker pga intens svidd-plast-lukt! Etter vasking, rensing og sliting kunne vi endelig flytte hjem! Uff for et slit å bo borte i 2 uker med en baby som ikke var 4 uker engang!:/ Dette gjør jeg ikke igjen! Dobbelsjekker alltid platene og alt før jeg går noe som helst sted nå! Til og med før jeg legger meg til kvelden!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 holdt på å svi sund flaskene etpar ganger selv. gikk til slutt å kjøpte meg en elektrisk flaske sterilisator!
Gry70 Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 Har kasta dorull i toalettet, satt vaskepulver inn i kjøleskapet (pappan har gjort lignende greie), kasta stellebaggen i søpledunken i stedet for søppel på vei ut på tur osv. Har problemer med å finne dagligdagse ord og gruer meg til å skulle lete frem fagutrykk igjen når jeg skal på jobb igjen om 1 uke.... sukk! Går mye i "den derre...." for tiden.
Stolt_mamma* Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 Vi skulle i bryllup 25 mil fra der vi bor. Det var første gangen vi skulle reise så langt med vesla og jeg var litt stresset for å få med alt til henne. Hadde skrevet liste over hva alle 3 skulle ha med seg. Når gubben kom hjem fra jobb pakket vi bilen og før vi kjørte hjemmefra gikk jeg inn og dobbeltsjekket at alle kolli var med. Da vi kommer frem 3-4 timer senere slår det meg at dressen og finskjorta til gubben henger igjen hjemme:( Heldigvis passet gamle dressen til brudgommen, ellers hadde mor måtte kjøpe ny dress til far:)
sjøsamen Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 1. var ute å gikk tur, var innom kjøpesenteret her... midt på lørdagsformiddag. Flere timer var vi der. Kom hjem og oppdaget at jeg hadde på meg 2 forskjellige sko. Pinlig... 2. gikk innom "postkassestativhuset", hadde med meg babyen min. Går ut med posten, setter meg i bilen.. kjører... i det jeg passerer disse postkassene så ser jeg sønnen min sitte igjen der... ups, får vel stoppe å ta han med. 3. samboeren min gikk inn på butikken, handlet noe mat i ferskvaredisken... går så forbi hele køen på kassa og ut med varene. Oppdaget da at han hadde jo mat for flere hundre kroner i hendene som han ikke hadde betalt for. Han snudde og gikk inn igjen da selvfølgelig. (men den i kassa måtte jo vært i ammetåke også som ikke så det og stoppet han)
mamman til to gutter Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Jeg glemte babyen i bilen mens jeg hentet storebror i barnehagen. Jeg vet noen lar babyen ligge i bilen å sove mens de skyndter seg inn i barnehagen, men jeg er redd han våkner og begynner å gråte mens jeg er inne, så hadde aldri gjort det med vilje. Ganske flaut når jeg på spørsmålet om jeg kom alene den dagen (jeg har alltid med babyen når jeg henter) måtte svare at "oi, han har jeg glemt i bilen i dag". Heldigvis sov han godt når jeg kom tilbake til bilen også. Jeg har også glemt smokker til koking på plata, flere ganger faktisk. Timer eller microsterililsator er løsningen her, men jeg syns det er tungvint å bruke sterilisatoren når jeg kun skal koke smokker og storebror har ødelagt timeren vi har, så da har det nesten gått galt et par ganger likevel. Og HI, hvordan klarte du å låse bildørene med bilen inne i bilen?? Trodde ikke det var mulig på biler lagd de siste 20 årene...
Løvinna30 Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 jeg stod å holdt noen varer i butikken, og stod der å vugga varene i køen! Samme gjorde jeg med tallerken min dagen etter da jeg stod i matkø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå