Gå til innhold

Iben- finest til gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du søkte på kvinnenavnet: Iben

Det er 620 kvinner som har Iben som første fornavn.

Det er 345 kvinner som har Iben som eneste fornavn

Du søkte på mannsnavnet: Iben

Det er 109 menn som har Iben som første fornavn.

Det er 45 menn som har Iben som eneste fornavn.

For meg er dette også et jentenavn.

Annonse

Annonse

Tror det kommer litt an på hvor man bor, her på vestlandet tror jeg det er mest vanlig som guttenavn, vet om en del gutter her men ingen jenter, men tror det er jentenavn på østlandet.

Jeg har alltid tenkt på det som et guttenavn fordi det ender på ben som i Ruben, Torben

Iben er jentenavn i mine ører. Jeg mener man kan hete Robin som jente også men ser jeg det skrevet eks på plassen til noen i bhg så antar jeg alltid at alle Robin'er er gutt. Akkurat som jeg tenker at Iben'ene er jenter. Ben derimot er guttenavn for meg.

Synes forresten det er kjempe fint. Jeg ville gjerne ha Jesper og Iben som barn når jeg var yngre, men x-en valgte Jesper til sin gutt og mannen min liker ikke Iben så det toget har vel gått,

i og med at Iben er populært som jentenavn for tida, vil man risikere at en gutte-Iben havner i klasse med en jenteIben, og flest i Norge vil kjenne Iben som jentenavn, så om man vokser opp som liten gutt i dag med det navnef, vil man hele tida bli konfrontert med: jammen det er jo et jentenavn.

Jeg har selv en gutt som heter Iben August. Så jeg synes helt klart det er finest til gutt!:)

Jeg har alltid tenkt på Iben som guttenavn, men dette er veldig forskjellig.

Det er veldig mange navn etterhvert som er tvekjønnet, så det kan gjerne være lurt med et mellomnavn, så kan man ikke ta feil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...