Gå til innhold

jaja tror ikke jeg er gravid likevel ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja tror ikke jeg er gravid likevel ;( NYTT 17:58 31.07.2010

jeg hadde mens 17 juli varte i 4 dager, jeg tok en test i dag, fordi jeg var enda øm i brystene.. den viste ganske positivt, tok en test på legevakten og, og det var også positiv... men nå har jeg fått litt brunt utflod og litt blødning ... er vel ca en 6 uker på vei...

så nå er jeg redd for at jeg mister... men vet ikke nøyaktig hvor lagt jeg er på vei, fordi jeg hadde mens i juni og juli, ringte til sykehuset før i dag, men fikk ikke noe ul, og nå blør jeg, så får vel bare vente dag...

syntes ikke dette er noe kult iallefall!, illefall ikke når både meg og samboer har lyst på barn, jeg har ei jente på 4 år fra før..!

Hva syntes dere jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i legevakta, de bryr seg veldig lite om de som ikke er 12uker på vei eller mer. Ring direkte til kvinneklinikken (hvis det er en sånn avd på sykehuset i der du bor) og be om å få snakke med vakthavende lege. Forklar situasjonen og si at du er veldig redd og bekymra. Spør om de har tid til at du kan komme inn å få en ultralyd i kveld.

Jeg har vært der selv, hadde bløding i uke 8 ble avvist av legevakta. Ble tatt imot med åpne armer på kvinneklinikken. Fikk ultralyd og fikk se at alt er bra. Håper det er sånn for din del også.

Lykke til, håper alt er bra!

Skrevet

snakket med fødeavdelingen på sykehuset og ho sa at det var ikke noe akutt så derfor måtte jeg bare vente! og at de kunne ikke se noe på ul så tidlig heller!.. så ikke vet jeg..

men tenker at jeg vil ringe enten i kveld eller i morra !??

takk for svar, er bare 6 +1 så om jg blør nok, er det nok en spontan abort på vei?

Skrevet

Ok, det gjelder å treffe på de rette menneskene. Ikke alle er like interessert i å hjelpe folk. Har glemt så mye siden jeg var gravid sist, men kanskje ikke hjertet har begynt å banke enda? I så fall er det vel riktig at de ikke kan se noe på ul enda.

Også vil jeg bare si at det er faktisk veldig mange som blør litt i begynnelsen av svangerskapet, uten at det er noe galt i det hele tatt:)

Men jeg skjønner det er tortur å vente å se hva som skjer.

Det skader ikke å ta en tlf hvertfall. Du kan jo se hva du føler for.

Lykke til hvertfall, jeg har trua på at det går bra!

Skrevet

jg venter til mandag og ringer gynokologen min da, å hører om jeg kan få en akkutt time, de pleier å være greie på det, men vet jo ikke om jg er snart 3 uker eller 6 uker på vei,siden jeg hadde mens 17 juli, men tenker jeg er 6 uker på vei siden hjemmetesten var så positiv..

Men er det ikke så mye de kan gjøre på legevakten heller, så det som skjer, det skjer igrunnen, hadde ikke vist jeg var gravid om jeg ikke tilfeldigvis hadde tatt en test fordi jeg er så øm i brystene mine..

så venter bare å se hva som skjer!..

takk for svar..! skal holde dere oppdatert..

Gjest Rokita
Skrevet

Sist jeg var gravid, var jeg på ul i uke 6, og da fikk vi se at hjertet banket

Skrevet

En spontanabort skal vell gjøre vondt i tillegg til blod?

Lykketil! :) Håper på det beste :)

Skrevet

Du kan og ta blodprøve å måle hcg over 2 dager?

Jeg hadde ullyd i uke 7, da slo hjertene, mener hjertet begynner å slå i uke 5.

Legger til at venninna mi blødde en god del i to svangerskap, ble babyer født på overtid.

Masse lykke til.

Skrevet

jeg har sluttet å blø! bare litt brunt utflod som kommer i innlegget, ingen ting når jeg tisser.. så får vente å se, kjøpt ny test jeg skal ta i morra og så ringer jeg gynokologen min og forklarer situasjonen..

er vel en ca 6+3? men syntes hele greia er merkelig, er rart å tenke på at jeg er gravid og ett stykke på vei, selvom jg hadde mens denne mnd..men var jo kjempe kvalm osv før jeg fikk mens denne mnd, og hadde helt vanlig mens, men den varte bare litt kortere , så det kan ikke ha vært en spontan abort, og jeg kan heller ikke være 2 uker på vei, fordi da hadde IKKE hjemmetesten slått ut så positvit heller, og det var på ettermiddagen, så får bare vente å se hva testen sier i morra, jeg har kjøpt en CB ...

men tør ikke å tro noen ting enda, før jeg har vært på en evt ul!... fordi jeg venter egentlig bare på at jeg skal begynne å blø masse å miste det liksom!.. siden det skjedde i januar..

Skrevet

Hei! Det du beskriver er nesten hva jeg opplevde i juli. Men legene var mye hyggeligere med meg.

Da fikk jeg gode forklaringer på blødninger, fikk masse nyttig informasjon om at det er faktisk mange som blør under svangerskapet av mange grunner.. Stress ikke, om du hadde positiv test på legevakten synes jeg de skulle ha gitt deg time til UL !! Du er såpass langt nå at du kan ta UL, hva med privat lege?feks Volvat? Gå til legen?

Ta en test nå, hvis du er gravid enda slår den ut... Blødninger er ikke farlig, så lenge det ikke er masse.. Ligg mye og ta det med ro , som jeg fikk beskjed av legene..

Krysser fingrene for det går bra for deg..

Sender en klem!

Skrevet

jeg har sluttet å blø!, bare litt brunt utflod nå..

kan livmoren begynne å strekke seg så tidlig?

jeg skal ta en test igjen i morra tidlig får å se, også ringe gynokologen min å snakke med de, de pleier å være greie på slikt..!, bare forklare situasjonen godt nok, og si at jeg har hatt litt blødning, jeg har gått der under hele mitt forrige svangerskap, og var der i januar pga SA..!

så tar alt med ro, og venter til i morra, tør ikke å tro noe enda..!

Skrevet

Så bra!!

Vet du? Jeg ville ringt inn til kvinneklinikken på sykehuset i morgen eller i kveld og sagt at du er veldig, veldig engstelig, og at du ikke klarer å roe deg før du får sett om alt er bra på ul. Legg gjerne med litt grining. Jobber i helsevesenet selv, og vet at de som maser, er mest forlangende og står på, er dessverre de som også får mest hjelp. Sånn er det her i Norge. Det er veldig synd for de som venter på tur og er høflige og ikke maser.

Noen ganger er man heldig og møter folk som virkelig vil hjelpe deg, men det har ikke du gjort. Husk at sykehuset og legene er der for oss. De har jobb fordi folk trenger hjelp, og du er en av dem. De har midlene til å hjelpe deg, så ikke gi deg.

Hvis ikke kan du også ringe legen din i morgen tidlig å be om en akuttime, sånn at han kan sende deg til ul.

Det virker jo som at det skal gå bra med fosteret, siden blødningene har avtatt!

Jeg har fortsatt trua på at det skal gå bra:)

Skrevet

En priv. gynekolog er sikkert den raskeste veien til å få hjelp ja.

Selv om det er synd å betale dyrt for en sånn time når du kunne fått det gratis på sykehuset.

Men, i sånne situasjoner, så er det kanskje verdt å betale litt for å få en time fort og bli behandla på en verdig måte...

Lykke til da:)

Skrevet

hei! håper det går bra med deg... du sier du skal ta en test i morra?? hadde du ikke fått to positive tester? også på legevakta?? uansett om du fortsatt er gravid eller har en SA så vil en graviditetstest vise gravid en stund etter for det..:( tror heller priv ul er tingen her..hadde endel blødninger selv etter en MA altså i svangerskap nr 2 og det gikk bra men gikk til priv ul selv for fikk ikke noe hjelp så tidlig..

lykke til uansett, håper vi får oppdatering i morra fra deg..

Skrevet

tror blødningene har avtatt helt nå? bare brunt utflod..!

ringer gynokologen i morra, jeg har aldri måtte betalt for ul time der uansett, bare forklare situsjonen, så hjelper de meg, men tar en ny test i morra, jg skjønner ikke helt dette her!..

hehe, holder dere oppdaert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...