Gå til innhold

Tips om hvor jeg kan kjøpe et fint barneservise til hverdags?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger tips om hvor jeg kan kjøpe et pent hverdagsservise til bebis.

Altså ikke porselen, men noe som tåler en støyt.

Har sett litt på babybutikker, men de er jo bare enorme plastklumper med masse farger. Tenker litt mer klassisk og koselig.

Bor i Oslo.

Takk for hjelpen!

Fortsetter under...

mamma til gullungene - tror det er figgjo

ellers så har vi fått tak i fint et i plast på den butikken jeg nå ikke husker navnet på - christiania glass- glassmagasinet eller noe sånt - finnes i en rekke kjøpesentre.

Det er Figgjo som har Egner servisene, (Kardemommeby, Hakkebakkeskogen, Karius og Baktus)

Gutten min har det med Hakkebakkeskogen-motiv. Det tåler selvsag tikke alt, men takler godt en støyt.

Ellers finnes det jo serviser i melamin i mange butikker nå, lekebutikker, Nille, Obs bla. Disse tåler jo også mye.

Har et fra Nille med Ole Brumm motiv som blir spist av og vasket i oppvaskmaskin daglig, og det er like fint etter snart 1 års bruk.

Annonse

Jeg så noe veldig fint i dag som jeg tenkte å kjøpe etterhvert. På Bærums verk har de en herlig liten butikk med masse krimskrams til barn (husker ikke hva den het) og blandt annet mye klassisk servise i hardplast/noe i porselen. Jeg falt for en med flere inndelinger (3-åringen har noia om maten toucher hverandre for tiden) med froskemotiv.

Vi har tallerken, skål og kopp med motiv fra den lille prinsen av St-Exupéry kjøpt på en butikk som heter Småting (i Bergen, vet ikke om de har Ting eller Småting i Oslo). De hadde også en del andre klassiske barnemotiver, ikke for glorete. Mye fint ellers i den butikken!

De er i plast, veldig greit nå som gutten (18 mndr) har en lei vane av å kaste ting på gulvet om vi ikke passer på.

Vi har Figgjo servise i Karius og Baktus og Kardemommeby. Serviset har havnet i gulvet en del ganger. Ene koppen ble ødelagt i hanken da eldste slo to kopper mot hverandre, men det er vel ikke så rart!

Serviset har litt tyngde og står støtt og jeg ser at det er i bruk i flere barnehager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...