Gå til innhold

Dere som er 12-13 uker på vei..

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen J98, J08 og ny spire

Hvordan føler dere dere? Kjenner dere livmoren?

Jeg venter nr 3, og kjenner så lite. Leser i dagboken min fra sist gang at jeg merket magen fra uke 11-12. Nå er jeg 12+3 og kjenner ingenting til hverken mage eller noe særlig annet. Jeg er kanskje litt mere tissetrengt og blir svimmel når jeg reiser meg, men eller ingenting.

Skulle så gjerne fått noen tydelige tegn på at alt er bra der inne.

Er det flere som føler det sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142144868-dere-som-er-12-13-uker-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i dag 12+1 (mitt første barn) og kjente ganske tidlig at jeg var anspent i magen, nå kan jeg kjenne begynnelsen på livmoren. Føles ganske bra, er enda litt kvalm om morningen, og er svimmel når jeg reiser meg og springer på toaletter hele tiden (føler jeg) :P:D

Er vidunderlig å vær gravid:) Gleder meg til neste torsdag, da er det hjertelyd høring:D

Er min første. 12+4 i dag. Vet ikke om jeg kjenner livmoren, men kjente noe morsomt i magen i morges like etter jeg våknet! Mamma sier det er aaaaltfor tidlig å kjenne liv, men jeg har iallefall aldri kjent noe slikt før. Kom helt plutselig og kjente det to ganger, liksom to svaaaake dytt? Ellers er jeg litt tissetrengt og må som regel stå opp minst en gang om natten. Svimmel er jeg og blitt!

Var på ultralyd tirsdagen og fikk se en fin lite liten baby på nesten 6 cm :)

jeg sniker inn litt hær, er 22 uker snart, fant ikke livmor selv, måtte få jordmor til og hjelpe meg i uke 18 ca for å finne de, hehe.

og til en*hemmelig: jeg kjente en gang i uke 12 litt dirring/leamus lignende greie, så kjente jeg ikke mer på fler uker, men var nok ungen jeg kjente da i uke 12, for var akkurat samme følelsen :)

Jeg er 13+5 i dag, og i dag kjente jeg livmora godt (annengangs). Tidligere har jeg ikke vært sikker... Jeg har også et ks-arr med litt arrvev rundt (mistenker jeg) som gjør det vanskeligere å kjenne.

Men når livmora først kommer opp fra bekkenet, går det fort! Det er i alle fall min erfaring. :)

Forresten, jeg har også kjent spark, tror jeg... Fra uke 12! Jeg har jo vært gravid før, så jeg vet hvordan det kjennes... For meg er det som en slags kiling inni magen, veldig lokalisert. Jeg spurte gynekolog om det var mulig å kjenne liv så tidlig, og hun sa at det egentlig ikke skulle gå an, men at "ingenting er umulig"... Så hvem vet?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...