Gå til innhold

ktr på slutten.hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen min har ferie, og sa før han gikk ut at det holdt med hver 14 dag på slutten. jeg var hos jordmor for førstegang forrige mandag, og hun mente man burde ha tettere oppfølging, altså en gang per uke. dessverre er hun også nå i ferie. er det nødvendig med ktr 1 gang i uken? har termin om 2 uker, så da må jeg evt ringe den legen som er vikar for min til uken, eller kan jeg vente til uka etter? det blir jo da samme uken som termin.. noen som vet? blir usikker når legen min sier det holder med hver 2, uke og jordmor hver uke...har forretsen hatt et friskt og fint svangerskap til nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er normalt med hver 14 dag :) Jeg har en uke til Termin, hatt kontroll hver 14 dag siste mnd, og har nå time igjen 3 dager etter termindato.

Skrevet

Sist svangerskap hadde jeg hver uke på slutten (de siste tre ukene), men nå bor vi i en annen by og denne gangen har jeg hver 14. dag ca - ikke oftere.

Har 7 dager igjen til termin 8.august, og hadde time hos jordmor denne uka. Neste time ble satt til 10. august (med håp om at fødsel skjer før den tid...).

Så lenge alt virker bra tror jeg ikke det er uvanlig med kontroll hver 14. dag også på slutten.

Men hadde vært ekstra betryggende å hatt hver uke spør du meg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...