JenteOgGutterMamma! Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Har en gutt fra før og prøver å bli gravid igjen, og det hadde selvfølgelig vært moro med ei jente også:-) Veninna mi sa at da måtte jeg ha mye sex før EL, men ikke på selve EL dagen.... Noen som har erfaring med dette???
Puppemamma Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Vet ikke men har hørt at guttecellene er flinkere svømmere, mens jentecellene er bedre overlevingsdyktige Så om man har sex før EL vil vel kanskje den mest overlevingsdyktige seire om du er heldig Jeg hadde nok gitt blaffen og hatt sex når det passa seg best
Gjest Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Har hørt det samme... men om det stemmer eller ikke aner jeg ikke. Har også hørt at det samme gjelder om man har mye/lite sex. Har hørt at jentecellene lever lenger mens de blir "lagret" opp hos mannen, mens guttesedcellene "dør" fordi de ikke kan leve så lenge. Så hvis man har ofte sex overlever guttecellene og har bedre sjanser for å nå frem ettersom de er raskere enn jentecellene, mens jentecellene har best sjanser når det kanskje er noen dager siden sist utløsning selv om det er på EL-dagen ettersom de lever lenger hos gutten. Blir vel litt samme logikk som du sier her. Men aner ikke om det stemmer! Er vel ca 50-50% sjanse uansett kanskje
..snøklokke.. Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Ingen regel uten unntak sier man vel.. Men det er vel vitenskapelig bevist at guttespermier er raskere, med noe dårligere overlevelsesevne enn jentespermiene.. Og at sex rett ved el ofte, men ikke allltid, fører til gutter. VI er ihvertfall bevis på det, vi venter vår tredje gutt nå. De to første pergotime-unger der vi visste akkurat dagen for el og hadde sex da. Den tredje ser vi etterpå ble lagd akkurat på el dagen eller rett før.
Collette Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Det kan nok stemme det, ja, Søk på "How to make a baby girl" i google, så er det masse du kan lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå