Gå til innhold

Er det mange aprilbabyer her? (inspirert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med babyene og mammaene? Når var termin og når fødte du? vekt og lengde ved fødsel og forskjellige kontroller?

Jeg hadde termin 21.april, mini kom med hasteks 05.april. 2765g og 48 lang. 6 ukerskontrollen var han 3615g og 52 lang! 3mnd kontrollen var han 5015g og 59 lang!

Her går det kjempe bra og vi trives veldig godt alle 3:) Mor,far og baby koser seg i sommervarmen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla er født 30. april og jeg hadde termin 29. april. Hun var 3690 gram og 52 cm lang når hu blei født. På 6 ukers kontrollen veide hu 4875 gram og var 56,5 lang. På 3 månederskontrollen veide hu 5905 gram og var 59 lang. Hun var riktignok bare 2 1/2 måneder da..

Har går også alt bra og vi koser oss sammen som familie :)

Skrevet

Her er alt kjempebra. Heldig å ha fått ei skikkelig blid jente som sover hele natta. Hadde termin 12 april, 20 april og 27 april. Fødte 23 april ei jente på 3525 og 48cm lang. 6 ukers kontroll veide hun 5010 og var 58,5 cm lang. Ikke vært på 3mnd enda, skal dit neste uke:-)

Skrevet

Her er en AprilMamma!

Hadde termin 5. April, ble keisersnitt 16. April, da var hun 2520 g og 48 cm lang. 6 ukers kontrollen veide hun 3926 å var 54 lang.

3 mnd kontollen veide hun 5556 g, lengde ble ikke målt.

Vår lille familie blomstrer!

Skrevet

Begynnelsen av mai mamma her, ser at det ikke var mange som hadde svart så jeg skriver bare siden jeg ikke har noe bedre å gjøre en søndagsmorgen når mini sover.

Hadde termin 15. juli, men jenta kom 7.mai. Fødselsvekt 1475 gram og lengde 37 cm. Ved hjemreise (7 uker) var hun 2810 gram og 47-48 cm. Nå (snart tre mnd) er hun 3300 gram, lengda er ikke målt siden rett etter vi kom hjem, men tror hun er omtrent 50 cm eller litt mer.

Går veldig bra selv om det blir maange turer til helsestasjon for å veie. Men det overlever jeg:) Livet er herlig med en liten prinsesse i huset, blir så mye latter! Synes jeg er utrolig heldig som har en frisk, liten datter, selv om hun kom 10 uker for tidlig.

Skrevet

Oi, hun var liten! Får alltid høre at lillegull er så liten, men kan tro du får høre det mer da! Godt at hun er frisk da!

Skrevet

Ja jeg syns mini var liten, 2765g! hehe...Han var jo en av de store gutta på nyfødt intensiv avdelingen;)

Skrevet

Likevel er ikke min lille av de minste.. Tenker alltid på de med syke eller enda mer premature barn enn det jeg har, og jeg føler meg heldig:)

Skrevet

Fødte i april jeg også, hadde menstermin 20.april og ULtermin 24.april, men JM var enig at jeg skulle stole på menstermin.

Fødte en gutt 20.april, han var 3546g og 53 cm, 8 uker var han 5345g, 3mnd var han 6kg og 61cm.

Vi har det fint og koser oss med to nydelige barn.

Skrevet

julibaby ble maibaby:

Ja da jeg lå på nyfødten så var det ei lita jente der som var 950gram da hun ble født! Uff,hu var lita stakkar! Mor og barn hadde vært på sykehuset en stund!

Godt å høre at det står bra til med både mammaer og babyer her:-)

Jeg hadde menstermin 9.april, UL termin 21.april.

Mini kom 5., men i følge legen som utførte KS mente han at mensterminen stemte bedre:) Så han er bare 4 dager for tidlig født:)

Liten pga morkakesvikt...

Skrevet

Jeg hadde termin 18. april og føde 11 dager på overtid- 29 april. Fikk en nydelig jente. Var nettopp på 3 mnd kontrollen og hun er stor og fin jente på 7 kg og 63 cm.

Vi stortrives også og søvnrutiner begynner sakte, men sikkert å komme på plass.

Skrevet

Enda en aprilmamma her!

Hadde termin 17.mai, men jentene kom 5.april med hastesnitt pga sv.forgiftning. Tv1 veide 2575g og 45 cm, Tv2 veide 1924g og var 41 cm. Til 3mnd kontrollen veide de 5030 og 5390g og var 59 og 62 cm lange =)

Alt går bra og vi storkoser oss med jentene våre <3

Skrevet

Herlig <3 5.april er en fantastisk dag:D Da er jo sønnen min født :D

med hastks pga morkakesvikt...

Når på døgnet fikk du dine?

Skrevet

Hei, aprilmamma her!

Lillegutt ble født 15.april, 4 dager etter UL termin og dagen etter menstermin (akkurat som sin søster...!)

Han var 51 cm og 3670 gr. Ved 6 ukers kontrollen var han 5520 gr. Ved 3 mnd kontrollen veide han ca 7 kg og var 64 cm, har vokst godt med andre ord. Ammingen har gått strålende, men kjenner at jeg trenger mye søvn. Tar på å bli "spist på"!

Skrevet

5.april er en fin dag ja =D

De ble født kl 22:12 og 22:13 - fikk ikke møtt de før kl 11:00 dagen etter =( fikk full narkose..

Når på døgnet fikk du sønnen din?

Skrevet

Min Aprilgutt ble Maigutt. 3D ul termin var 21april, UL termin var 24 april og mens termin var 5 mai. 7 mai på 13 dagers overtid ble jeg satt i gang, kl 03.31 8mai kom gutten til værden med haste ks. Fra alarmknappen ble trykt på i fødestua til jeg var fraktet 6etg ned på oprasjonsbodet og gutten var ute tok det 9min. Helt utrolig sier jeg. Gikk så fort at man rakk ikke å få panikk. Far sto igjen i sjokk tror jeg, han vil ikke prate med meg om det virker det som :(

Men gutten var 4075gram og 53cm ved fødsel. Når han var 8 uker var han 62cm og 6080gram.

Skrevet

Ikke lenge før deg:) Han er født 21:23:) hehe.. Så jeg ble lappet sammen da du ble skjært opp:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde termin 24 april og Johanne ble født 20 april, ble satt igang med at de tok vannet. Hun veide 3580 g og var 51 cm lang. Da hun var 4 uker veide hun 4455g og 55 cm lang. 6 ukers kontroll veide hun 5365g og 57 cm lang. 3 måneders kontrollen var hun 6400 g og 60 cm lang. Hun vokser voldsomt! He he men hun er mme barn så hun legger godt på seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...