Gå til innhold

HJELP 15mnd og syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 1 uke siden ble ene tvillingjenta mi syk, bgynte med feber, og den bare steg som dagene gikk, Æ har vært inn og ut av legekontoret og legevakta uten at æ føler at di har tatt meg og barnet mitt alvorlig.

Ho har vært oppe i 41,7 i feber men er i dag feberfri noe jeg er veldig glad for.

Men ho er så utrolig hes, hoster og harker og er veldig slapp, Hun har ikke spist på 7 dager noe som bekymrer meg masse, og det eneste ho vil drikke er cola.. hun drikkr kansje 3-4 dl i løpet av en dag noe jeg mener er alt for lite...

hvor lenge kan ho gå slik uten mat og lite veske ??

noen som vet ?erfaringer ? trenger sårt noen gode råd nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff dette hørtes ugreit ut :o( Kjipt å ikke bli tatt alvorlig av helsevesenet som bekymret mor altså.

Det viktigste er jo å få i henne nok væske. Tilby litt forskjellig, og nå er ikke tiden til å være streng med sukkerinntaket tror jeg. Hvis hun vil ha cola så gi henne det. Hva med å tilby saftis? Det kan ofte være en slager som kan gi de små ekstra væske. Prøv med ulike smaker... Fruktsmoothier kan jo også være litt forfriskende, de kan dessuten fryses slik at man kan gi de som is/slush.

Ellers bør du tilby litt mat ofte, uten å presse på. Matlysten kommer seg nok etterhvert.

Men dersom dette vedvarer og du er bekymret så ville ikke jeg nølt med å ta kontakt med lege igjen altså. Sjekk at hun har noen tissebleier iløpet av dagen. Er du i tvil på om det har vært tiss i bleia (de nye bleiene blir jo liksom ikke våte ;o) så kan du ta en veietest. Vei en ny og en brukt bleie og trekk fra differansen...

Ikke så mange råd kanskje, men ønsker tulla di god bedring! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...