Virreli Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Nå har legen min tatt sin private telefon 3 ganger mens jeg har vært til time. Og en gang måtte hun svare på en sms fordi det gjaldt barnevakt... Haha, hun er så udugelig. Spurte en venninne som også har denne legen om det har skjedd mens hun har vært der, og ja, opp til flere ganger. Foruten dette, har ikke denne legen fulgt meg opp godt nok under svangerskapet i det hele tatt. Jeg gikk 2 1/2 mnd fullstendig utslitt, var hos legen titt og ofte og ble sykemeldt. Ble etter gradert sykemelding en stund sykemeldt fullt, hvorpå jeg spør om hun ikke skal ta noen prøver.. Jeg begynte å bli svimmel og kvalm. Jo, det kunne hun jo. Da viser det seg jo at jeg er helt tom for jern! Kunne kanskje unngått sykemelding om hun hadde gjort jobben sin. Jeg trodde jo selvfølgelig at hun tok de prøver hun skulle, lite visste jeg om at jeg måtte be om prøvene selv. Jeg var der igjen på kontroll etter å ha gått på jerntilskudd i 2 mnd, men hun ville ikke ta ny prøve selv om jeg fortsatt er veldig sliten. Er ikke det rart? Ikke har hun sagt hva slags tilskudd jeg skal ta eller dose. Jeg begynte på et slag som de kunne anbefale på apoteket, men de sa at det er legen som gir beskjed om hva man skal ta og dosen. Jordmor anbefalte imidlertid et annet tilskudd så jeg går på det (niferex). Nå vet jeg ikke om jeg har fylt opp igjen jernlageret eller ikke, men det er bare 7 uker til termin uansett. Jeg har nå byttet lege.. Får lyst til å sende en klage på henne, men vil jo ikke være kjip heller da. Hva synes dere?
Puppemamma Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 klag på henne! går jo ikke an å oppføre seg sånn. Hun får jo nok betalt for det også antakeligvis :S
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Enig! Det er folks liv og helse det er snakk om! Hun høres jo helt på viddene ut!
Frk Fjong Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Dette må du jo bare sende en formell klage på! Sånn går det ikke an å oppføre seg. Har selv vert hos 2 vikarer for min lege nå, og begge to er helt ubrukelige når det kommer til svangerskapsomsorg i alle fall.. helt på viddene.. og vet nesten ikke hva de skal gjøre.. bare trykker og knepper villt på magen til de antar at det er nok.. ikke stoler jeg på de SF målene de har gitt meg de siste gangene stemmer... (og de avviker faktisk så mye fra resten av målene også...) godt jeg skal til jordmor til uka
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Du er ikke kjip om du rapporterer dette - det er legen som er uprofesjonell. Man kan da ikke ta private samtaler og sende sms mens man har en pasient inne!!! At hun heller ikke har gjort jobben sin med deg i forhold til graviditetsproblematikken du har hatt styrker grunnlaget å rapportere henne på. Slike leger unner vi ikke andre gravide heller - hun fortjener en advarsel.
Virreli Skrevet 1. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2010 Ja jeg synes jo absolutt at hun burde få en smekk for dette, det er jo ikke noe engangstilfelle. Jeg skal jo ikke ha noe mer med henne å gjøre uansett. Hvor melder man slikt da? Pasientombudet, Fylkeslegen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå