LykkeLi:D Skrevet 31. juli 2010 #1 Del Skrevet 31. juli 2010 Hei! Vil dele litt erfaring med dere som er gravide og har fått bekkenløsning! Tulla mi er nå 5 mnd og jeg har stort sett klart å trene meg opp igjen til slik jeg var før jeg ble gravid. Har ikke hatt vondt siden påske. MEN, det er fordi jeg har trent hos en fysioterapeut både under og etter svangerskapet. Ikke hør på venner og leger som sier dere må holde dere i ro!!! Jeg fikk også beskjed om å holde meg i ro - i tillegg til "passiv" behandling. Jeg ble ikke noe bedre, snarere tvert i mot. Fant så frem til Fysiomoves på Nesbru i Asker (fysiomoves.no). Hun som driver det tror ikke på at man skal holde seg i ro! Jeg trente der 2 x i uken (sammen med andre med bekkenløsning) i tillegg til å ha individuelle behandlinger ved behov. Det hjelper!!!! Selv de gangene jeg tviler på at jeg skal klare å trene noe i det hele tatt, men likevel tvinger meg selv dit - så er jeg bedre etter på! Det hjelper å styrke muskulaturen rundt, få mer bevegelighet i bekkenet. Det er mindre vondt å trene der enn å gå en rolig tur. Silvia veileder oss og ser an hvilke øvelser vi klarer den dagen. Vi er kun en liten gruppe. Bor du i nærheten anbefaler jeg at du tar kontakt med henne. Vi hadde ei jente som kjørte 2 timer hver vei for å trene med oss - det sier mye om hvor bra dette er!!! En stund etter fødsel begynte vi med gruppetrening igjen, bebisene var med oss. Etterhvert kunne jeg trene mer på egenhånd, nå er jeg ferdigbehandlet og fin! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142144386-det-blir-bra-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå