Gå til innhold

Har omsider bestemt meg for å si nei til vaksine for babyen...

Anbefalte innlegg

Nok et innlegg full av bullshit fra ende til annen fra deg. Men hvem forventer noe annet?

Hvorfor etterlyser DU som ikke tror på forskning mer forskning ?

Hvorfor skal det forskes på noe DU allerede mener å vite?

Hvor har du det fra at det er mindre allergi og astma på uvaksinerte?

Du er så full av kunnskapsforakt at det er kvalmt.

Fortsetter under...

Det kvalme her er din arroganse mot alt og alle som ikke deler ditt syn på denne saken. Det spiller da ingen rolle at du spyr ut nedlatenhet. Det som spiller en rolle er at foreldre selv ser og selv finner ut at vaksiner ikke er en så uskyldig metode mot sykdommer som du og dine liker å tro. At man undersøker nærmere - og først da gjør et valg. Du vil sable ned alle motargumenter og lovprise vaksiner uansett. En farlig holdning - og aldri så lite naiv...

Du snakker jo mot deg selv mamma-x-3.

Du mener at barn som ikke har blitt vaksinert er sunnere enn uvaksinerte. Hvordan kan de være det???

Ikke har de vært gjennom barnesykdommene ( siden de vaksinerte beskytter dem), og ikke har de fått antistoffer i blodet, slik man får ved vaksinasjon. Det har de vaksinerte. Er det ikke immuniteten du er ute etter, Er det ikke den Gro Lystad, mener man vokser på, gjennomgått sykdom og immunitet?

Bare tull det du skriver her.

mamma-x-3 sa: "Det kvalme her er din arroganse mot alt og alle som ikke deler ditt syn på denne saken."

Mitt syn i saken er at man skal forholde seg kunnskap og forskning. De som ikke gjør det - som deg - er fornuftens og vitenskapens fiender. Og ja, de fortjener ikke bedre enn nedlatenhet.

mamma-x-3 sa:"...at vaksiner ikke er en så uskyldig metode mot sykdommer som du og dine liker å tro."

Jeg tror ikke, jeg vet. Flere tiår med erfaring og forskning har gitt kalde og harde fakta, slik at alle land vi liker å sammenligne oss med ahr kommet til samme konklusjon: Vaksinér.

mamma-x-3 sa: "Du vil sable ned alle motargumenter og lovprise vaksiner uansett."

Feil. Jeg forholder meg til forskningen på feltet, og er ikke uansett for vaksiner. Argumenter med substans er jeg alltid åpen for. Problemet er bare at du ikke har hatt noe mer enn synsing og føleri. Det er ikke argumenter.

Ostepop,

Her er kan du lese mer om hvordan D vitamin gir bedre beskyttelse enn vaksiner:

"Only one in ten children, aged six to 15 years, taking the sunshine vitamin in a clinical trial came down with flu compared with one in five given a dummy tablet. Mitsuyoshi Urashima, the Japanese doctor who led the trial, told The Times that vitamin D was more effective than vaccines in preventing flu."

Ref: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/scotland/article7061778.ece

Legg merke til at denne store gevinsten ble påvist til tross for at beskjedne D vitamindoser ble gitt.

Annonse

blix,

Vaksineindusert antistoffdannelse er ikke det samme som immunitet. Det er ingen ting som tyder på at det er mer sykdom blant helt uvaksinerte enn hos vaksinerte i Norge.

Helseinterressert sa: "Vaksineindusert antistoffdannelse er ikke det samme som immunitet."

Jo, som regel er det det. Det er imidlertid kjent og ingen hemmelighet at vaksiner ikke har etthundre prosent virksomhet. Men de ligger gjerne på 92% til 97%.

Helseinterressert sa: "Det er ingen ting som tyder på at det er mer sykdom blant helt uvaksinerte enn hos vaksinerte i Norge."

Ja, det har da med høy vaksineringsgrad og flokkimmunitet å gjøre. Høy andel vaksinerte hindrer spredning av sykdommer og dermed også smitte av ikke-vaksinerte.

Annonse

mamma-x-3,

det der er jo bare sprøyt, du har jo absolutt ingen grunn til å gjette et mulig forskningsresultat. Jeg har to friske unger som er vaksinerte. Tviler på at dine barn er særlig mye friskere enn mine.

• 2 uker senere...

EJ09,

Vaksineinduserte antistoffer som skulle "tilsi" beskyttelse hos over 90% er IKKE det samme som at de ER beskyttet.

Morsomt at nedgang i registrerte sykdomstilfeller kobles til vaksineinnførsel. Spesielt mtp av svartedøden forsvant uten vaksiner og også mtp at vaksinetilhengere gjerne argumenterer motsatt når helseplager sammenfaller i tid med vaksinering.

Troverdig?

Hvis du vil være konsekvent med den logikken ville du altså godta at en sykdom tar livet av 30-50% av befolkningen, og du er villig til å godta at det ikke gjøres noe for å forebygge smitte, selv om man har godt fungerende midler som hindrer smitte? Er ikke det litt uansvarlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...