Symbio Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Sparer dere den? Til dere selv? Eller til ungen? Eller bruker den? Til hva?
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Jeg har opprettet en konto til jenta mi, som alt av barnetrygden går inn på. Sparer også til henne på den med andre penger, som foreksempel alle småpengene som er på bøssa hennes
Nikki 75 Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Foreløpig går den i det store sluket, til mat, klær bleier etc. Kan hende jeg begynner å spare litt av den etterhvert, men det er jo faktisk en trygd som skal sikre ungen nettopp de tingene, ikke gi den en slags pensjon når den blir voksen....
Propellll ♥ Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Sparer deler av den, resten har gått inn i budsjettet + mye utstyr som bl a ny bilstol, sandkasse, klær, leker, tripp trapp +++
Gjest Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Setter den på en egen sparekonto. Pengene går til uforutsette utgifter og til sommerferie.
1baby,og 1 spire Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 Vi sparer alt til begge 2.. 300 kr fra vær av dem sparer vi i fond og resten på høyrente konto. Alt i dems navn som dem skal få når dem blir eldre og trenger det til noe fornuftig
abella Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 Vi sparer den på konto som står i Knertens navn.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 Hele beløpet går inn på kontoen til poden enn så lenge. Dersom vi klarer å fortsette med det blir det jo et pent beløp til 18-årsdagen :-) Foreløpig har vi en økonomi som tillater det, vi klarer oss godt uten disse pengene. Skulle det bli trangere etter noen år kan jo pengene brukes på noe gutten trenger, f.eks. sykkel eller annet som koster litt.
Tigerpote Skrevet 31. juli 2010 #10 Skrevet 31. juli 2010 Bruker den:) Men sparer 300 kr per mnd på konto i vårt navn. Dere som sparer i barnets navn burde ikke gjøre det, fordi det da vil bli vanskelig å få stipend gjennom lånekassen bla. Regnes som formue.
Ccathrine Skrevet 31. juli 2010 #11 Skrevet 31. juli 2010 vi har bare fått den to ganger så langt, å da har den gått inn i budsjettet. Meningen er å sette pengene inn på min BSU konto fram til vi får kjøpt oss hus, knærten vil vel ha eget soverom han å en dag og ikke bo hjemme hos mormor og morfar for altid. Når vi har kjøpt hus har vi tenkt å spare pengene til div bursdags selskap, komfirmasjon, og div førerkort
Gjest Kira06 Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Vil bare informere om at dere som sparer barnetrygden i barnas navn, kan slite litt hvis dere senere skulle brukt pengene til uforutsette utgifter osv. Har regnet ut at barnetrygd i 18 år pluss renter, blir en ganske så høy sum (over 200.000,- hvis jeg ikke tar helt feil!). Og tror det er en grense på kun 70.000,- nå før overformynderiet tar over kontrollen hvis det er en konto som tilhører et barn under 18 år. Litt kjedelig å ikke kunne disponere disse pengene før barnet er 18 år hvis noe skulle skje. Vi har snakket masse med skattekontoret osv om dette, og fått beskjed om at det ikke gjelder gaver. Så vi merker hver eneste overføring tydelig med at det er en gave.
Makkapakka Skrevet 1. august 2010 #13 Skrevet 1. august 2010 Deler av barnetrygden setter vi på hver av barnas konto (like stor sum til begge to). De pengene skal barna få når de blir store, f.eks. til å sette på BSU konto e.l. De skal IKKE "tulles" bort i alle fall Resten av barnetrygden settes på en feriekonto, til sommerferie eller annet moro for hele familien.
Makkapakka Skrevet 1. august 2010 #14 Skrevet 1. august 2010 Sparer til barna ja, men det er mine konti. Ikke konti i barnas navn, nei! Det er allikevel barna mine som skal få pengene senere.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. august 2010 #15 Skrevet 1. august 2010 Disse pengene setter vi på en sparekonto. Enn så lenge går det bra å spare di. Pengene tenker vi å bruke til konfirmasjon, studier, førerkort og bolig.
Annci<3 Skrevet 2. august 2010 #16 Skrevet 2. august 2010 Joda Nikki 75, men hvis barnet får alt det den trenger UTEN at man behøver å bruke barnetrygden, så hvorfor ikke spare? De er jo kjempe greie å ha når du f.eks. skal kjøpe deg bolig. Jeg og min samboer har ikke mye penger for øyeblikket, men vi klarer alikevel å spare barnetrygden. Det må jeg ærlig innrømme at jeg er stolt over, for det er sikkert ikke mange andre i vår situasjon som hadde gjort det samme. Foreldrene mine sparte barnetrygden min og det er jeg utrolig takknemlig for. Kjempe fint gjort :-)
guggu Skrevet 3. august 2010 #17 Skrevet 3. august 2010 Vi har spart alt så langt, og det blir vi å fortsette med så lenge økonomien tillater det. Frøkna har egen sparekonto som hun ikke får disponere alene før hun er 25år (jeg vet at jeg ikke hadde vært i stand til å ta vare på så mye penger når jeg selv ble 18!!!!!) Har vært i kontakt med overformynderiet her i bygda, og de er helt greie å sammarbeide med selv om vi overskrider grensen. Tanken er jo å kunne bruke pengen til sertvikat, bil, hus el
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. august 2010 #18 Skrevet 3. august 2010 Halvparten går inn i vårt budsjett: til bleier, mat og alt annet man trenger til baby. 500 kr setter jeg inn på sparekonto hver måned, og skal være en buffer hvis ungen trenger noe som er litt dyrt. Som f.eks en sykkel, til skoletur, ski etc. Det skal ihvertfall ikke gå til oss selv.
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2010 #19 Skrevet 3. august 2010 Pengene settes på egen konto i minis navn. Han fikk også mye penger i dåpen etc som står og godgjør seg på den. Tenker at det blir penger til førerkort etc. Jeg fikk også barnetrygda mi på egen konto, som jeg brukte til bil, nedbetaling av studielån osv. Veldig greit dersom man har råd til det !
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. august 2010 #20 Skrevet 3. august 2010 Jeg mener at barnetrygden kanskje helst bør gå til ting barna trenger mens de er barn. Og barnetrygden er egentlig litt urettferdig i og med at alle får den samme trygd uansett inntekt. Noen kan spare alt, mens andre er nødt til å bruke av den hver måned. Vi er heldige som kan spare, men da skal jeg også bruke det mens barna er barn, men gjerne spare til nyttige ting som nevnt over. Vi skal begynne å spare 300 kr utenom barnetrygden hver måned til jenta vår. Den kontoen skal vi disponere, slik at hun ikke bruker pengene til hva som helst som fort hun blir 18. De pengen skal hun få til studier eller bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå