Gå til innhold

Feber mellom 39 og 40. Vil bare sove... svar fort?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det grunn til bekymring? Han våknet i natt med 39,7 og var veldig sutrete hele resten av natten. imorges var det 39, men nå har den økt til 40. Han har hatt noen bløte bleier og er veldig slapp. Jeg tenkte først tenner, men kan jo være andre ting? liker ikke at han er så slapp. Er det best å gi paracet eller skal jeg la feberen "ordne opp"? Det sies jo at man ikke skal gi for mye paracet, men dersom barnet er veldig plaget er det lurt... blir litt usikker der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små barn med høy feber + nedsatt allmenntilstand = ring legevakten. Der får du de beste rådene. Jeg ville ha ringt med det samme. Du får veiledning på tlf. God bedring!

Skrevet

Jeg gir som regel paracet dersom feberen er over 39. Og så lar jeg han sove så mye han vil.

Det viktigste er om han spiser og drikker bra. Dersom han ikke gjør det bør du kontakte legen og høre.

Skrevet

han spiste en fruktmos (har ikke prøvd annet) og drikker bra med mm.. får se det an litt. er på ferie så det er ikke så kjekt om vi må tilkalle lege her, men må man så må man.

Skrevet

Hei!

Vi var nettopp på ferie i Danmark da lillegutten her ble syk. Han var veldig slapp, sov mye og hadde feber. Først lå den på 39,2. Var på apoteket å kjøpte paracet. Ringte hjem til legen min i Norge for å spørre hvilke anbefalinger han hadde. Han sa da at jeg bare skulle gi en paracet dersom jeg trodde han hadde ubehag. Og en feber på over 39 føler jo ofte med seg det. Vi ga han en paracet på dagen. Den hadde god effekt en stund. Tok feberen på natta, da var den oppe i 39,6. Tenkte at om han ikke hadde noe problem med å sove så ga vi ikke. Neste morgenen målte jeg igjen, å da var den kommet under 39. Så du må nok se det litt an. Men som du sier, om du ser han er plaget ville jeg gitt på så høy feber. Legen min sa at jeg kunne gi til natta, slik at han fikk sove, men dersom din vil sove uansett kan det jo heller tenke seg at feberen ordner seg selv. Er iallefall veldig viktig å få i han vann. Trenger ikke være så mye om gangen, men litt og ofte. Mat er ikke så viktig.

God bedring og lykke til:)

Skrevet

signerer det ♥ mamma til 9 mnd pjokk ♥ har skrevet. når barnet bare vil sove så syns jeg at man skal kontakte lege uansett hvor man befinner seg!

Skrevet

Nå før jeg gav han paracet hadde den gått ned til 39,6 og etter en time etter paraceten hadde den bare gått ned til 39,4.. han orker ikke å reise seg noe særlig opp og vil bare sove..hmm.. er vel bare å ringe kanskje likevel?

Skrevet

er du helt rar eller?? "svar fort". hva med å ringe legevakten med en gang???? herregud.....

Skrevet

" han orker ikke å reise seg noe særlig opp og vil bare sove.."

Da burde det ringe en bjelle! Du må få sjekka med en lege! nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men uansett alder bør du sjekke når barnet har så kraftig nedsatt almentilstand. Da er det ikke feberen du skal gå etter!

Skrevet

Det ble tydeligvis skrevet slik at det hørtes verre ut enn det er. Svar fort var ikke ment som på sekundet, men jeg ville høre svar i løpet av en kortere stund, Det med at han ikke vil reise seg var heller ikke så ille som dere tydeligvis tok det opp. Han er uansett i mye bedre form nå. Han har spist en skive, drikker godt og feberen er på vei ned. Han er litt slapp her han ligger, men ellers bra form. Det at han bare vil sove er vel ikke noe rart når man er full i feber og ikke har sovet på natten. Jeg tror nok han trengte litt søvn etter den lange natten. Neste gang skal jeg tydeligvis være forsiktig med å spørre her da enkelte tar det litt alvorlig... Tusen takk for ellers gode råd!

Gjest Kira06
Skrevet

Sannsynligvis er det bare en av disse infeksjonene våre små får i løpet av de første to årene.

Datteren min hadde veldig høy feber (40,7), diare og oppkast for en stund tilbake, og da dro vi på legevakten. Ble sendt rett på sykehuset, fordi hun ikke hadde fått i seg noe annet enn litt sukkervann hele dagen. Der tok de alle mulige tester, men fant ikke ut noen ting. Men legen sa det var ganske vanlig at disse små raskt fikk høy feber, og at det var mange infeksjoner de kom til å få når de var unge.

Ser at du skriver at feberen ikke gikk sånn veldig mye ned av Paracet. Fikk beskjed av legen på barneavd. om å gi datteren vår flytende Ibux, fordi Paracet fungerte dårlig på henne. I tillegg gikk ikke det på leveren. Da var hun 8 mnd forresten.

Håper han snart blir frisk, og at feberen gir seg innen kort tid!

Skrevet

vi tok en liten tur tillegen da feberen hans steg igjen på ettermiddagen og da fikk vi beskjed om at han hadde en infeksjon i halsen så det var bare å holde feberen nede så ville det gi seg. idag er det null feber og han tygger på en skive så det går rette veien:) han er 9 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...