Gå til innhold

kramper/hikke (samme som 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det flere som kjenner at den lille i magen hikker flere ganger om dagen?

Jeg kjenner det mange ganger om dagen og noen ganger føles det nesten som han har spasmer. Det er skikkelig risting,og rytmisk. Føles nesten som å ha en klokke inni der som tikker og tikker. Dette varer en god stund hver gang, ca 5 min eller mer.

Tenker jo all verdens tanker, om hva dette kan være, den værste tanken er jo epilepsi. men håper dette er normalt, glemte å nevne det for legen på torsdag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok jeg kjenner det samme.. Bevegelser type korte vibreringer... Har 2 venninner som spurte meg om det samme faktisk så det er nok vanlig. De var også redd det var bebisen som hadde fått epilepsi eller annet.

Jeg aner ikke hva det er, men ubehagelig er det. Jeg har hatt 4 ul og alt var fint på de. Skal til legen på onsdag og skal nevne det for han da (om jeg husker det)

Skrevet

Det kjente jeg også da jeg gikk gravid med nr2, var ikke samme som hikking, for det kunne jeg også kjenne, det var mer som du beskriver kramper/rykninger. Men ut kom en frisk liten gutt:) og har også hørt flere andre som har kjent det samme, så er nok vanlig uten at jeg har en forklaring hva det er!

Skrevet

Det er godt vi er flere som kjenner dette, ble mye roligere nå.

Jeg tror heller ikke det er hikking når det er sånn risting.

Hikkingen har jeg begynt å gjenkjenne godt. Dette er to forskjellig bevegelser.

Får huske å spøre jordmor når jeg er der om 4 uker:)

Skrevet

Ahaaa... Da misforsto jeg:)!

Noen sier at den dirringa er babyen som tisser...

Men det vet jeg ikke sikkert:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...