Aprilbarn mamma Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Noen som har erfaringer fra barselgruppe? Får dere noe ut av det? Vi er 10 stk på samme gruppe og gruppa bestemte seg for at vi bytter på å besøke hverandre, men jeg syns 10 er litt mange å ha hjemme hos seg + deres babyer. Og er litt lei av å prate baby når jeg går oppi baby hele dagen. Så er litt usikker på om jeg skal delta eller ikke. Kan bli med å se an, men vil sikkert da føle presset om å invitere dem hjem til meg. Hadde det bare ikke vært så mange på gruppa...
Propellll ♥ Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Jeg og mini er med i barselgruppe. Vi er 4 stk som har felles kontroller og treff på helsestasjonen. Det er kjempekjekt! Vi treffes også utenom kontrollene, hjemme hos hverandre på tur. Av og til triller vi turer ute også. Det er veldig kjekt for oss voksne og skravle litt, og ikke alt er babyprat. Men det blir jo mye utveksling av erfaring, og jeg synes det er nyttig. Ikke minst er det moro for barna og leke sammen og å være sosiale. Enig i at gruppen din er stor. 10 stk høres for mye ut for meg. Dere skulle ha delt dere i to. Men vil så absolutt anbefale deg å være med Jeg har fått mye ut av det + nye trivelige venner
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Tenker at 10stk er mange om man bor i oslo å har en liten leilighet. I barselgruppa vår er vi 9stk, vi bor i ei lita bygd så her har de fleste eget hus med stor hage å hele pakka. selv her er 9 stk i meste laget. Men det går igrunn ganske fint. Ikke alle møter opp hver gang så vi er som regel ikke mer enn 6-7. Det tar jo endel plass når alle kommer med stellebag, bilstol osv men koselig er det! Vil absolutt anbefale deg å være med i en barselgruppe! om du har flere venninner med barn kan dere jo lage en selv! Jeg har iallefall kosa meg kjempe kjekt å treffe andre med barn på samme alder. Man prater ikke bare om babyer, men om alt mulig.... nå kjenner jeg alle i min gruppe fra før siden plassen er så liten, men man skaper helt klart nye vennskapsbånd! med de første barna orket jeg ikke tanken på å være med i en barselgruppe noe jeg angrer på idag er sikker på at det hadde vært deilig når man var totalvrak av nattevåk og alt som hører med og treffe andre voksne mennesker å kunne prate litt voksenprat
Tjobing! Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Jeg hadde stor glede av barselgruppe med første, men vi var bare 4, og jeg kjente en av dem :-) Denne gangen er jeg veldig i tvil om jeg orker/gidder. Foreløpig er minste litt mer krevende pga mye ubehag i magen, og jeg pumper meg. Vet ikke når gruppen starter opp ennå, eler hvor mange det blir, men må innrømme at jeg nok ikke orker hvis det er så mange som 8-10 stk. Man må nesten bare føle på det selv. Med første var det greit å utveksle babyprat og erfaringer, men nå har jeg venninner jeg kan spørre + at jeg ikke er så "grønn" som med første barnet. Og det er deilig å snakke om andre ting, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå