Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det flere som kjenner at den lile i magen hikker flere ganger om dagen?

Jeg kjenner det mange ganger om dagen og noen ganger føles det nesten som han har spasmer. Det er skikkelig risting,og rytmisk. Føles nesten som å ha en klokke inni der som tikker og tikker. Dette varer en god stund hver gang, ca 5 min eller mer.

Tenker jo all verdens tanker, om hva dette kan være, den værste tanken er jo epilepsi. men håper dette er normalt, glemte å nevne det for legen på torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner lillegutt hikke oftere og oftere. Foreløpig en eller to runder om dagen, men synes det blir tydeligere for hver gang. Har aldri kjent risting og spasmer som du beskriver, min hikker med kanskje 2sek mellomrom eller noe. Du har nok en liten turbo inni der :)

Skrevet

Hikking kjenner jeg titt og ofte. Kjenner også innimellom kraftig risting/vibrering. Er ikke sikker på hva det kan være for noe. Har sourt både legen og jordmoren min hva det kan være, men de var heller ikke sikker. Jordmor sa at det var noen som opplevde det, men at man ikke vet hvorfor eller hva det er. Jeg inbiller meg selv at det bare er babyen som strekker litt på seg, og når hun gjør det så rister hun litt. Hun slektes i såfall på faren, for han pleier å riste i benet når han strekker på det, spesielt når han har lagt seg. :)

Skrevet

Masse hikking her også. Er bare bra det - lungene får trening av det.

Kjenner også litt "kramper"/"spasmer" av og til, og det er visst helt normalt. Har hørt noen si at det babyen som tisser, men vet ikke om det stemmer.

Skrevet

det var jo godt å høre at dette er et kjent fenomen blandt flere her inne.

Får håpe det bare er en aktiv gutt som gjemmer seg i magen.

Skrevet

Forrige ungen min og denne hikker hver gang jeg har spist eller drukket noe. Og hver gang jeg skal legge meg.

HELT vanlig fikk jeg beskjed om, og mange av barna fortsetter visst med dette når de kommer ut og...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hmm..min har ikke hikket en eneste gang tror jeg, i alle fall ikke som jeg har merket noe til, og jeg er i uke 34...håper den trener lungene for det! ;-)

Skrevet

Den ristingen skal visst vært babyen som tisser :) Kjennes ut som om babyen får anfall, eller som en hund som klør seg sant?

Hikkingen og den ristingen ser jeg på som veldig positive tegn, hikkingen viser jo at han trener lungene, og svelger fostervann, mens ristingen viser at han tisser normalt(og det tyder vel på at nyrene, blæren og det er i orden?).

=)

Skrevet

Jeg kjente hikking for første gang igår (29+4) Merkelig følelse - men siden jeg har lest endel om det her inne skjønte jeg hva det måtte være :) Spesielt og rart :)

Så nå blir neste ting å vente på denne tissingen altså... :) Har vel kanskje opplevd det allerede - uten å vite hva det var da!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sånn ristefølelse, er det nesten som leamus? For det har jeg kjent titt og ofte...hvordan kjenner man det når de tisser? Er ikke det en ganske ukomplisert "prosedyre" for kroppen da? :-p

Jeg tror forresten jeg har kjent hikke likevel, jeg har bare ikke tenkt over at det er det det er! :-D

Skrevet

knøttet hikker nå i skrivende stund..han har ikke gjort annet siden lørdag kveld trur j : p er nok en mr. Hikc-up her inne ; )

de krampene derer forteller om skjer titt og ofte her også, heeh, hele magen rister jo..

Skrevet

Er på besøk inne fra 2 trimester. Er 26 uker på vei og jeg har selv kjent slik risting. Og det var så godt å lese dette nå! :) Jeg var så redd for at han hadde kramper eller at han ikke hadde det noe godt på noe vis. Jeg har også selv tenkt at det var epilepsi..

Ååh flere kg lettere føler jeg meg nå. :)

Skrevet

Hehe huff Lykkeliten, jeg tenkte også på epilepsi når nurket i magen fikk disse "anfallene" !

Pratet med jordmor om det for litt under en uke siden, å da var det heldigvis heelt normalt. Jeg som var såå redd for at noe var galt at jeg hadde kviet meg for å ta det opp, hehe..

Skrevet

hehe ja vi kan bli fryktelig bekrymret for de små bøllefrøene i magen. Jeg tenkte jeg skulle ringe jordmoren min i dag å spørre om dette jeg da, men da trenger jeg ikke det. :)

Det er deilig å kunne ha ett slik sted som BIM. Her er vi samlet alle bekymrede blivende mødre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...