Gå til innhold

Hjelp til jentenavn (tvilling)

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint å høre deres meninger om mellomnavn til jenta vår Una - vi (eller rettere jeg) har kjørt oss litt fast...

Una Isabella

Una Filippa

Una Karoline

Una Karen

Una Malene

Una Oleanna

Liker også navn som Lisa, Ella og ikke minst Alma, men synes ikke de passer her.

Tvillingbroren skal hete Kasper Matteus.

Spent på hva deres synes!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142143544-hjelp-til-jentenavn-tvilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Una er nydelig!

Personlig syns jeg at dobbeltnavn hvor begge navnene slutter på -a er veldig tungt. Jeg ville valgt et -e navn til Una. "Una Isabella" - tungt og pompøst. Kasper Matteus er lett og "optimistisk", ville gått for samme til søsteren. Matteus er også bibelsk. Hadde ikke gjort noe å finne et bibelsk "andrenavn" til Una også, selv om det over hodet ikke er veldig viktig.

Una Karoline (herlig!)

Una Sofie

Una Isabelle (ikke uttale av -e´en i Isabelle. "Isabell")

Una Mathilde

Una Malene

Una Madeleine (uttale: "Maddelen")

Una Emilie

Una Elise

Annonse

Synes de fleste du nevner er mindre pene) (med unntak av Karoline og Karen, men blir helt feil til Una, og at Matteus og Kasper er total stilkrasj, men deg om det, jeg skal holde meg til saken.

Una er norrønt og da synes jeg noe annet NORRØNT står fint til:

UNA BERENTINE (åh, Berentine er fantastisk!!!!!)

Una Ingeborg

Una Jendine

Una Jørgine

Una Venil

Una Valdine

Una Alsine

Una Alvilde

Una Andora

Una er bestemt som det navnet som skal brukes til daglig eller skal dere si begge navnene? Synes kanskje det klinger litt dårlig med Kasper. Av forslagene dine er Una Oleanna eller Una Malene best men ingen er supre. Hva med Una Marie?

Eller kanskje dere skal ha ett annet navn først og Una til slutt!

Tusen takk for alle tilbakemeldingene! Litt overraskende at så mange "hang" seg på Karoline. Selv synes jeg:

Una Filippa - passer veldig godt sammen, selv om det ikke passer direkte til Kasper Matteus. Men vi har tenkt at de er to forskjellige individer og ikke MÅ hete typiske tvillingnavn som "Ole og Olivia" eller "Mats og Mia", f.eks.

Una Isabella - Una Isabelle er finere (begge er litt i søteste laget), men jeg liker så godt... Ella :-)

Una Karoline - gir tvillingnavn som "Kasper og Karoline", og oppkalling.

Una Malene - synes Malene er kjempefint, og gir tvillingnavn som "Malene og Matteus".

Una Karen - oppkalling.

Er enig i at Una bryter med de andre navnene (og de andre søskenene), men det er et navn vi begge liker veldig godt. Selma og Alma passer bedre sammen med Kasper - men vi tenkter at der er forskjellig individer, og navnene MÅ ikke matche helt...

Hører veldig gjerne fra flere!

Er faktisk enig i at Una Karoline er litt stilkrasj (men fine hver for seg), mens Kasper Matteus synes jeg går helt fint (oppkalling etter to oldeforeldre, som den andre sønnen vår er), selv om det også her blir brukt Kasper til vanlig. Alle barna våre er kalt opp, så det er derfor Karoline kan være aktuelt. (Una er nemlig ikke oppkalling).

Likte umiddelbart Una Oleanna best, men syns det blir litt tungt med to a-endelser.

Så jeg ville skiftet til Una Oleanne eller Une Oleanna.

Olianna og Olianne er også varianter som er veldig fine, syns jeg.

Isabella, Filippa og Malene er kjedellige navn som "alle" heter.

Karen passer ikke siden begge navnene får to stavelser.

Karoline er fint, men jeg syns det er litt 80-talls...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...