Gå til innhold

Keisersnitt og lavt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Har lavt blodtrykk og fikk et ganske kraftig blodstrykksfall her forleden dag. Ubehagelig, men ikke farlig som de sier. Men nå bekymrer jeg meg fælt for å besvime under keisersnitt (tror jeg får innvilget), er det noen som har erfaringer her? Man har jo ikke akkurat mulighet for å stappe hodet mellom beina og få blod til hodet når man ligger der, så ...

Håper på erfaringer:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142143433-keisersnitt-og-lavt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde BT fall under KS, det gikk helt fint, de gav ekstra væske , snakket rolig, og satt klart med et puss bekken dersom jeg skulle kaste opp.

ja, det var utrolig ekkel flelse, men skulle du besvime, så er du jo allerede på sykehuset med et kirugteam på plassen:)

tror du blir tatt godt vare på:)

lykke til.

Jeg fikk også blodtrykksfall under mitt ks. Jeg holdt på å besvime. Jeg fikk medisiner for å øke blodtrykket + væske, og var raskt fin igjen. Det er ganske vanlig å få blodtrykksfall under ks, selv om man ikke har lavt blodtrykk fra før, så de er forberedt på det.

Det er viktig å si fra hvis man føler seg kvalm underveis, for det kan være et tegn på lavt blodtrykk + det kan være farlig å kaste opp under et ks! I verste fall kan man så oppkast i luftveiene, en kollega av meg døde nesten pga det. Så gi dem beskjed med en gang hvis du føler at du blir kvalm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...