Gå til innhold

er bekymret..barnet mitt fkk strøm i seg i dag,og er så redd det er farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke sove, og ligger selvfølgelig å tenker på dette.

Vi holder på å pusse opp stua, og han kom borti en ledning som var usikra et lite øyeblikk :(

Han sneia borte,og begynte å gråte og sa han fikk vondt i foten.. kan det være farig nå i ettertid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at de kan få lærevansker og ADHD, så ville nok tatt en tur til legen i alle tilfelle.

Skrevet

Kan legen kurere lærevansker og ADHD?

:-)

Skrevet

Og hva skal legen gjøre for å reversere ADHD og lærevanskene? Finnes det motgift?

Så lenge barnet ditt virker i fin form så har det helt sikkert gått bra, jeg fikk strøm i meg som barn og har det fint jeg, sjokket husker jeg enda, men fysisk har jeg det bra :)

Skrevet

jeg tenkte kanskje første setning var ironi, og at du mente i andre setning at vi burde hatt en tur på legevakta..

huff, kjenner jeg blir overnervs når jeg ikke får sove og begynner å tenke på slike ting.. synes det er helt forferdelig :(

googlet det, og fant bare ut hvordan jeg skulle få han løs fra stikkontakta hvis han hang fast, og skjekke bevissthetstilstand og eventuelt starte gjenopplivning :( Hjalp ikke på her i natta!

Men du mener at jeg ikke skal vekke poden å dra han med ned på legevakta??

*føler meg kjempeteit og ovverhysterisk, men hadde aldri tigitt meg selv hvis det skjedde han noe"

Skrevet

takk :) Tror jo selvsagt også at det går bra.. har fått strøm i meg flere ganger. Men når det kommer til barna, så blir alt så mye verre liksom!

Skrevet

Du trenger ikke vekke han, men ring legevakta å forhør deg.

Skjønner deg godt jeg, når du ikke får sove av det så kanskje de på legevakta kan hjelpe deg med å forklare at det går bra, eller at de vil ha han inn for en sjekk.

Sånn for sikkerhetsskyld, hvordan får man noen vekk fra stikkontakten hvis de sitter fast da? Kan være greit å vite det...

Skrevet

Det som er farlig er om strømmen går gjennom kroppen. Om du f.eks holder i 2 strømførende ledninger. Da SKAL man inn og få sjekket hjertet bl.a. Støt kan endre hjerterytmen.

Ellers så kommer det jo også ann på hvor sterk spenning det er.

Skrevet

du skulle dytte i tekstiler, eller finne noe som ikke er strømledende :P

hadde aldri klart å tenke så langt hvi han først satt fast!

Skrevet

Jeg ville nok ringt legevakta og forhørt meg. Han fikk ikke noe merke på foten av noe slag? Det kan visstnok etterlate et "utgangssår".

Hadde en pasient på jobb engang som fikk støt som følge av at h*n kappet av en ledning med elektrisk sag. Hadde musikk på øre, og den mp3'spilleren kortsluttet. H*n måtte ta ekg for å se at ikke hjerterytmen var endret.

Skrevet

oppdatering:)

ringte egevakta i dag tidig og forhørte meg om det var noe jeg burde gjøre. Sykepleieren jeg prata med var usikker, og ba oss komme inn for en sjekk.

Legen kikka bare på foten og så om det var kommet brannsår, ellers sa han bare at så lenge han er i normal form så var det ingen fare. Jeg spurte om dette med endret hjerterytme, og han sa at det ikke forekom med støt av vanlig husstrøm, annet enn hvis personen har engt fast over en lengre periode, eller fått gjennomstrømmning (holdt en lednng i hver hånd så strømmen går gjennom brystet). selv da var det somregel bare hjertesyke som ble påvirka.

sånn, da er ihvertfall ei dibdame en erfaring klokere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...