Gå til innhold

4.stripping i dag og høyt blodtrykk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ingen igangsettelse i dag heller, tross meget høyt trykk...fredag ettermiddag er tydligvis ikke yndlingstidspunktet å starte en fødsel kunstig, men ble da strippa og har hatt mye murringer siden...Men ikke noe å skrike au for!

Skal på blodtrykkskontroll igjen i morra tidlig på sykehuset, og håper inderlig de bare bestemmer igangsettelse nå. Syns det er skummelt å gå med så høt trykk over tid. 150/105 i går, 160/100 i dag.....

urinen er gudskjelov grei.....

kjenner jeg ikke klarer å roe meg heller, er veldig spent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint :) Men pass på hvis du får hodepine eller vondt rett under ribbena. Da ringer du bare til føden og kommer inn med med gang! Da jeg ble satt igang med 1.mann hadde jeg et blodtrykk på 160/100 i uke 38 og fikk time til å bli satt igang i uke 39.

Har et blodtrykk nogenlunde likt ditt nå og skal bli satt igang imorgen. Er 12 dager over termin da.

Skrevet

Det går nok.bra! Man setter ikke i gang fødsel før helgen fordi man ikke vet h or lang tid det vil ta før du føder! Noen bruker veldig lang tid når de blir satt i gang mens andre trenger bare et lite push! I helgen har man bare så mange som man må på vakt og da vil man ikke ha noe ekstra så sant det ikke er akutt! Siden urinen din er fin så er alt bra! Jeg fødte med 160/110 sist og det gikk bra så det går nok greit skal du se! Prøv å slapp av så blir det nok fødsel før du vet ord av det!

Skrevet

Søren, å jeg som skal inn på kontroll på sykehuset på tirsdag for vurdering av igangsettelse,men har lavere blodtrykk enn dere 140/100. Tviler på at de setter noe igang da, det er 1 dag før termindagen min. En annen lege jeg snakket med sa at jeg ikke skulle gå over tiden, men det kommer jo helt ann på hvilke forlk man møter og hvilke kapasitet de har den dagen... kjente jeg ble litt skuffa nå. skal ikke ha for høye forventninger, nei! Hvilke sykehus hører dere til?

Skrevet

Huff!

Det var høyt blodtrykk!

Selv hadde fikk jeg preeklampsi med første, med høyt blodtrykk, og det var kun spor av protein i urin,

Barnet viste seg å være vekstretardert og ikke fått næring siste måneden. Ingen på st.Olav mente da at det var nødvenig med UL eller blodstrømsmålinger, SELV om jeg var under "oppsikt" for preeklampsi. Det tok lang tid etter fødsel før BT var normalt igjen, og jeg var fryktelig sliten og dårlig i lang tid etter fødselen.

Håper det går bra for dere, og at du slipper å oppleve det samme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...