Gå til innhold

Tannpuss 8 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 8 måneder vi ikke pusse tennene lenger. Gikk bra før, men nå bare kniper han igjen.

Hvordan gjør dere tannpussen dere som har barn som også kniper igjen? Det ser så "fælt" ut å bli tvingt til å pusse.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå kjenner så godt til denne gjenknipingen altså! Noe som bare skulle tatt 2 minutter tar jo nå 20 :(

Her om dagen så fikk jenta mi tak i tannbørsten min og syns det var råmorsomt å prøve å pusse tennene mine. Det var så morsomt at jeg tilogmed fikk lov å pusse hennes tenner. Så nå er en ekstra tannbørste fast inventar!

Jenta mi er snart 1år så vet ikke hva en på 8mnd syns om denne metoden, men det er kanskje verdt et forsøk.

Skrevet

Vi har to tannbørster, en til meg og en til han...... Men han har aldri prøvd å pusse mine, det må vi prøve. Ellers har jeg hørt om noe sånn silokongreier man kan ha på fingeren og pusse med. Kanskje anskaffer en slik og bruker begge deler, vil ikke legge vekk tannbørsten helt, men er kjekt å få pusset tennene godt også.

Skrevet

Vi hadde en liten periode der det var sånn. Fra å syntes børsta var stas ble hun fullstendig krakilsk bare hun så den. Vi bytta ut den børsta med to som var helt ulike den hun hadde hatt. Fortsatt hyl og skrik, men pappan her i huset han er også veldig sta og han ga seg ikke. Han presset henne litt, men mest av alt bare var han veldig tålmodig. Etter ca 2 uker går det nå bedre. Hun vrir seg mye unna og veldig lett er det ikke, men det går i alle fall bedre enn for 2 uker siden! Hun er forresten 10 mnd og har hatt tenner siden hun var 4 mnd, og har nå 8 stk.

Skrevet

Sånn er lillegutt også.. Elsket tannbørsten før, men etter at tennene oppe kom har han nektet helt. Jeg setter han på vasken med beina ned i.. Så lener jeg han inntil magen min og holder hodet inntil meg.. Holder på panna hans og pusser til han blir utålmodig (5 sekunder), så lar jeg han få en pause, noen ganger setter jeg på vannet, så han blir vår på føttene.. Lar han leke med tannkremtuben :)

Skrevet

Kanskje hvis hun får lov å prøve litt selv først?

Skrevet

Jenta mi syntes det var veldig stas å pusse tennene sine den første uka, men etter det var det ikke like moro. Men i går fant jeg en ny metode som har funket bra de siste tannpussene. Hun sitter i vippestolen sin, jeg later som jeg pusser mine først (med hennes tannbørste) og pusser deretter hennes. Tar flere pauser innimellom hvor jeg later som jeg pusser mine igjen...hehe.. Samtidig synger jeg en egenkomponert pussetennersang;) Håper hun syns det er morsomt en stund til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...