Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og holder på å sovne av like etter klokken 10 på kvelden. Sov til nesten tolv i dag på grunn av en sein natt med masse tordenvær (skummelt) så man skulle trodd jeg kunne holde det gående litt lengre, spesielt siden jeg er en natteravn til vanlig. Har allerede hatt 2-3 "trøtte" perioder i dag, selv om dagen har hatt lite aktivitet; bare en god tur med hunden, lang dusj og en middag med mamma og barnefar ute på restaurant. Jeg er bare åtte uker på vei, så burde jeg egentlig være så trøtt? Man kan jo ikke se at jeg er gravid, og jeg har ikke for mange bi-effekter bortsett fra ømme bryst, denne trøttheten og litt kvalme, men det var da veldig da?

Blir dere like trøtte, eller? Jeg føler at jeg må sitte meg ned hele tiden, har lyst på høneblunder når det er som værst.. men føler samtidig at det er urimelig. Nå var jeg ikke i super fysisk form før jeg ble gravid, men dette her tar helt kaka..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142142987-skal-man-bli-s%C3%A5-sliten-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også veldig trøtt. Er 5+4 idag. Også vært borti kvalme 2-3 ganger, litt ømme bryster og litt mensmurringer (gått mer over siste dagene). Men aller mest TRØTT. Har vært rolig på jobb denne uka, så har faktisk lagt meg nedpå og småsovet etter lunsj et par dager!!! (Bare meg på jobb). Huff og huff ikke helt bra kanskje men.. Sover fra 23.00-07.00 og i tillegg på ettermiddagen. Skulle gå en kveldstur med mannen ikveld og ble sliten bare av et kvarters spasertur. Så treningsopplegget går dukken for tida.

Er på besøk fra 2. trimester :)

ÅJA, det er helt normalt å være så trøtt.. Jeg begynte å bli trøtt og manglet mye energi fra uke 3-4 til ca uke 13-14..

Var helt utslitt, sov til 11-12 på dagen, og sov noen timer midt på dagen, så sovna jeg i 21-22 tiden :)

Det skjer så mye i kroppen din nå, og det er jo disse ukene det skjer mest, og kroppen skal venne seg til barnet og den store forandringen :)

Som jordmor sa til meg, LYTT TIL KROPPEN, gjør det kroppen sier, sier kroppen sov, så sover du :)

Husk at det kreves mye energi å skape et menneske:). Det er brukt sammenligninger i den tilstanden vi befinner oss i og en fjellklatringsekspedisjon. Det sier litt:). I går ettermiddag/kveld var jeg sååå sliten. Føltes som om jeg hadde løpt maraton og orket ikke å reise meg opp fra sofa, lå bare og sukket høyt:). Slik har jeg hatt det de andre svangerskapene også. Det er nok en beskjed til oss at vi skal ta det rolig:)

Jeg er konstant trøtt! Føler meg skikkelig lat.

Har til og med gitt sambo beskjed om at han ikke skal brette tøyet, men at jeg skal gjøre det i morgen (i dag, sa det i går), fordi jeg føler meg så ufattelig lat fordi jeg ikke orker.

Nå har kvalmen kommet også, så det blir spennende fremover dette =)

Annonse

haha! Det lurte jeg på også, men ettersom det tydeligvis er så mange som har det sånn er det vel normalt da. Føler meg som verdens lateste person for øyeblikket! Jeeeeeeeeez! Jeg våkner bare for å føle meg kjempetrøtt og uopplagt. Lurer bare på om man skal prøve å tvinge seg selv til å gjøre ting eller om man bør ta det med ro når man føler for det? Det er vanskelig å vite saker og ting når man aldri har vært igjennom dette før.

Det er bare å høre på kroppen, jenter:-) Jeg har vært sliten i flere uker nå. Bare det å gå opp to etasjer for å henge opp klesvasken på loftet er en kraftanstrengelse.. sist glemte jeg klypene på kjøkkenet, og det var ikke aktuelt å gå ned for å hente de! Jeg tar meg en liten pust på sofaen mellom hver ting jeg gjør - og en liten høneblund midt på dagen. Det gjør godt:-)

Hihi, godt å høre det er flere, begynte å lure på om det var ferien som hadde gjort meg lat rett og slett:-)

Sover til 11-12, har 1-2 "middagslurer" hver dag og sovner i 00-01 tiden hver kveld.

På tide å snu om litt på døgnrytmen før jeg begynner å jobbe igjen om 1 1/2 uke, men lurer virkelig på hvordan det skal bli å gå tilbake til å jobbe fulle dager igjen, uten den obligatoriske "middagsluren" :-)

Gleder meg til å få litt mer energi! :-)

På mandag slokna jeg rett og slett på sofaen og sov i to timer. Jeg la meg ned for å slappe av litt, og hadde ingen planer om å sovne, da jeg hater å gjøre det på dagen. Men neida, der sovna jeg. Helt forferdelg!

I dag føler jeg meg faktisk litt mer oppegående. Men det er fordi jeg ikke gjør noenting. Tok husarbedet med en gang jeg sto opp, så sitter og slapper av med god samvttighet. Det hjelper faktisk veldig på kroppen merker jeg, og slappe av med god samvittighet =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...