Limuna Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 ... for eksempel når man er på butikken. Hva gjør man da? Det må jo være en enormt flau situasjon.
Gjest Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 hehe ja! Jordmora sa på svangerskapskurset at hvis ikke hodet var festet og man ikke hadde fått beskjed om annet, så skulle man legge seg ned UANSETT om det var hjemme på badet eller foran kassa på rimi.. Ellers er det vel flaut uansett om vannet går.. jeg hadde nok løpt:p (heldigvis SER jo folk at man er ganske gravid og tenker forhåpentligvis at det er vannet som går og at man ikke tisser seg ut:p)
Limuna Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2010 Hvis vannet først skal gå så håper jeg at det gjør det når jeg er hjemme hos meg selv altså.
E-sept10 Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Tror jeg hadde blitt ytterst flau om vannet kom midt på butikken, selv om folk gjerne forstår at det er det som skjer
:) ! Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Uff, jeg tenker faktisk mye på dette! Nesten litt angst for at dette skal skje tror jeg.. hehe.. Jeg er 39+3 uker, og hodet er ikke festet. Så tenk hvis dette skjer meg på butikken da.. Må jeg bare legge meg ned da?? Hjelpes.. Det kommer jeg da aldri til å gjøre sikkert. Enda værre er det hvis jeg er på butikken alene, uten min samboer eller noen andre.
Corneliuss Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 Uff, he he. Ikke kul situasjon. Trøst dere med at de fleste fødsler starter med rier og ikke med at vannet går. På meg stakk jm hull slik at vannet gikk etter ti cm. :-)
Lenelill Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 haha...gikk å tenkte på dette her en dag jeg gikk på butikken... Tenkte at gud så ekkelt for de som jobber der som må vaske fostervann.. Hadde sikkert bedt om bøtte og klut for å vaske etter meg...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 Hehe ja...åh så flau jeg hadde blitt! Men det er jo ikke så mye å gjøre med...og sjansen er vel ganske liten. Jeg tenker mer på om vannet kommer til å gå her hjemme, har liksom ikke lyst til å ødelegge sofaen eller senga...men det kommer vel kanskje ikke som en foss bare sånn helt uten videre? Man kjenner vel forhåpentligvis at det begynner å renne? Men men, uansett, jeg satser på en tradisjonell fødsel, der vannet går etterhvert (les: og griser ned sykehussenga i stedet hehe).
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 31. juli 2010 #10 Skrevet 31. juli 2010 Vannet kan nok komme som en foss;-) Gjorde det hos meg for 6 år siden!! Hadde absolutt ingen forvarsel på at det kom til å bli en fødsel snart. Var 26 dager til termin. Skulle på do, bare tisse. Reiste meg og gikk ut i gangen. Der bare fosset det ned. Trudde først jeg tisset på meg, men syns det var merkelig at det var så mye igjen.............. Gikk på do en gang til, tisset ikke noe. Reiste meg og gikk på gangen igjen. Da rant det som en foss en gang til. Var ikke i tvil lengere på at det var vannet som gikk;-) Var nok snakk om liter........... Vart ambulanse til sykehuset. Men vart først etter to dager satt igang, for det startet ikke noe av seg selv!!
-S- Skrevet 31. juli 2010 #11 Skrevet 31. juli 2010 Lite tips for deg som er redd for å ødelegge senga: Tisselaken! Jeg kjøpte et på kid til under hundrelappen, er snart 35 uker på vei, og tenker å få det på plass i senga under lakenet om et par uker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå