Gå til innhold

Hvordan få råd til å kjøpe inn varer? Noen som har startet butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere opp lån i banken?

Er jo så utrolig mye jeg kunne tenke meg å ha i butikken, men koster jo å ta inn masse forskjellige varer...

Skulle gjerne hatt kreditt man ikke trengte å betale renter på i 6 mnd fks. Finnes det??

Skrevet

ingen? er så dødt på grunderforumet..finnes det tilsvarende forum utenfor dib?

Skrevet

De fleste må selvfølgelig låne penger. Til det må du ofte ha en viss sikkerhet. Snakk med banken, men jeg tror du bør satse på varer som i snitt har en omsettningshastighet på langt under 6 mnd.

Skrevet

Jeg sjekket litt sånt da jeg hadde litt planer om å ta over en butikk (måtta da kjøpe varelageret+ ha penger til å kjøpe inn nytt).

Og banken har en sånn bedriftskreditt som du kan søke om (valgfritt beløp), og du kan få kreditt hos enkelte av leverandørene også(men da er det snakk om 15-30 dager som regel, så det må jo betales ganske fort). Er desverre ikke sikker på hvordan det er med renter og sånn, men regner med de kan lage til en god avtale...

Skrevet

Takk for svar.

Selvfølgelig må de fleste låne penger, men er noe med at fortjensten forsvinner fort om man skal ha renter på lån for kjøp av varer og..

Får høre med banken.

Tar gjerne i mot flere erfaringer her!

Har kreditt hos noen få leverandører,men som du sier-kun 14 dager..rekker såvidt få varene inn..De fleste vil ha forskudd..Blir fort dyrt da...

Skrevet

Jeg har fleksilån i banken med sikkerhet i huset. Der tar jeg ut penger når jeg trenger kjøpe inn varer og setter inn igjen etterhvert som pengene kommer inn.

Lånet løper som vanlig huslån og øker og minker etter hvor mye jeg bruker.

Skrevet

Det hørtes jo fint ut..Men setter du inn alt du tjener da frem til det er betalt..og så tar du ut lønn etter det? Eller mikser du?

Skrevet

Litt av begge deler, må jo ha litt inntekt ;-) Det svinger veldig fra måned til måned bare så du er obs på det. En måned kan jeg gå i minus mens neste måned gå veldig godt, sommer er veldig dårlige måneder mens november og desember er fantastiske :-)

Skrevet

Ja har merket det allerede:) Driver en nettbutikk nå-og åpner snart fysisk butikk.

Jeg bestiller nå varer ca 1 gang i uka (hovedvarer) mens småvarene bestiller jeg når jeg trenger de...Men ser jo at d kansje ville vært bedre å ta opp lån og kjøpe stort...for 6 mnd av ganga...Huff ikke lett,skulle ønske det fantes et forum der det gikk ann å utveksle erfaringer!

Skrevet

Takk.

Flere som har tips?

Grunderforumet her inne er jo sågodt som dødt!

Skrevet

Det var ett godt tips! Hadde ikke hørt om kvinnovasjon før..Tyspis at de ikke har avd der jeg bor, men skal nå kontakte de likevel!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...