Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere da? Tenker ikke på de minste som skal tilvennes å spise, men de som er litt større (har spist fast føde i over 4 mnd).

Han er ikke noe glad i middag. Har prøvd mange ulike kombinasjoner men han skriker og bærer seg. Så jeg ender opp med å gi han 'alternativ mat' som jo ikke er noen god vane...

Det står jo i bøkene at foreldrene skal bestemme hva som serveres og så skal barnet bestemme hvor mye det vil spise. Men når han spiser tilnærmet ingenting av denne maten etter 4 mnd, hva da?

Skal han gå sulten til neste måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn har spist litt dårligere de siste dagene, han er 8 måneder. Når han begynner å tulle med maten, tar jeg den vekk. Innbiller meg at han da lærer etterhvert at når han tuller blir maten borte. Hvis han spiser brød og tuller tidlig, tilbyr jeg han litt grøt, men ikke noe anna. Jeg tror han begynner å tulle når han er mett, men de siste dagene har han spist mindre før han begynner å tulle. Jeg tenker også slik at han spiser når han er sulten. Men hvis det vedvarer dårlig matlyst over flere dager, er det bekymringsfullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...