August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 hvordan fungerte dette på dere?
Nicoline3 Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Har tatt 4 behandlinger, senest i går på dag 3 over tiden....men ingen effekt enda! Blir spennede å se om det har noen effekt under selve fødselen,det skal jo liksom gå fortere og lettere!
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2010 Ja, jeg var hos jordmor i dag og fikk det da.. har jo ikke hatt det før så vet jo ikke åssen det skal fungere men når jeg satt med di nålene i fikk jeg nedpress og stikking:S så ho sa at jeg tydelig vis har brukt for det:)
alvefrøken Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Fikk det med nr 1, og hadde ikke inntrykk av at det virket. Var bare fryktelig vondt...
arienne Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Eg er tre dager over termin, og fikk behandling på termindagen. Etter det har jeg hatt en god del nedpress og kynnere og modningsrier. Synes jeg har godt utbytte av det jeg og venter spent på fødsel
Gjest Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Hvor langt er man på vei når man begynner med dette? Og hvor henvender man seg?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 Henger meg på Nora her, med ett spml til, hehe. HVOR på kroppen setter de nålene? Å er det vondt?
Gjest poäng Skrevet 30. juli 2010 #8 Skrevet 30. juli 2010 Jeg skal til min første time på mandag! Da er jeg 36+0. Aner jo ikke om hvordan det er eller hva som skjer, men jeg skal nå hvertfall finne ut av det over helga, hehe ;-) Var jordmoren min som anbefalte meg å prøve.
Gjest Skrevet 30. juli 2010 #9 Skrevet 30. juli 2010 Hvor skal du gjøre det? og fikk du henvisning eller finner du en akupunktør selv?
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2010 jeg var hos jordmor på sykehuset:) Det var litt ubehagelig når ho satt nålene men ikke vondt.. fikk på rista og og 4 forskjellige steder på hver legg... og 1 på hver hånd og en i hode. men tror du får flere etter hvert:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 30. juli 2010 #11 Skrevet 30. juli 2010 Å herre.. Tror jeg står over dette altså.. heheheh.. Nåleskrekk her.. Nei, jeg får prøve alt annet..
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2010 di nålene er ganske tynne altså var ganske deilig å ha det ble skikkelig avslappet:D
Engelhardt Skrevet 30. juli 2010 #13 Skrevet 30. juli 2010 husk at det er forskjell på modningsakupunktur og igangssettingsakupunktur! Førstnevnte setter ikke igang fødsel, selv om det er mange som tror det. De fleste akupunktører kan gjøre begge deler,jeg begynte i uke 37, rakk 3 behandlinger med begge formene, og mini kom 11 dager før termin! Herlig Og hun jeg gikk til satte bare nåler i ørene, + at hun ga fotsoneterapi som skulle hjelpe på fødselen. Anbefales! På meg virka det iallefall, men det er jo selvfølgelig vanskelig å si hvordan det hadde blitt uten denne behandlingen!
Gjest Skrevet 31. juli 2010 #14 Skrevet 31. juli 2010 Forskning har vist at slik akupunktur har null effekt..... men det er noe med at en tror at virker.... Skal be om det uansett. Her jeg bor kan en gjøre det fra uke 38. Skal da samtidig be om stripping. Har mer tro på det! Lykke til alle!!!
mammatil2:) Skrevet 31. juli 2010 #15 Skrevet 31. juli 2010 Har hørt at ifølge forskning bruker kvinner som har fått modningsak. i snitt 2 t mindre på fødsel. Jeg har til nå fått 2 behandlinger, og har kjent sterke mensmurringer etter hver behandling. Er ikke dette tegn på at man modnes da? Jeg har tro på det ihvertfall!
Gjest poäng Skrevet 31. juli 2010 #16 Skrevet 31. juli 2010 Fikk ikke noen henvisning, men jordmoren min anbefalte meg en jordmorkollega som også driver med akupunktur. Så da ringte jeg til henne og bestilte time.
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2010 Jepp:) jeg å!
Gjest poäng Skrevet 31. juli 2010 #18 Skrevet 31. juli 2010 Les litt nedover i denne tråden, der står det noe om en undersøkelse om akupunktur http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=259924
Lille persille* Skrevet 31. juli 2010 #19 Skrevet 31. juli 2010 Nå vet ikke jeg hvilke forskningsrapporter Benedichtesmamma har lest, men å si at forskning har vist at det ikke har noen effekt er tull. Jeg har funnet en del studier som viser det motsatte, og spesielt i Tyskland viser de til mange pålitelige randomiserte studier. I studiene så man at blant annet at livmorhalsen flatet seg fortest ut hos kvinnene som fikk akupunktur og at livmormunnen fikk en traktlignende form, noe som kan bety at modningsprosessen skjer hurtig, åpningsfasen av fødselen gikk fortere, og dermed ble også fødselen kortere. I Tyskland har jeg hørt at alle fødende blir tilbudt modningsakupunktur. Har vel litt lengre vei å gå her hjemme. Jeg går selv til modningsakupunktur og er i uke 37 nå og har fått 2 behandlinger. Hatt effekt på meg ved at jeg er mindre hoven i beina, samt at jeg har mere kynnere. Det er viktig å finne en erfaren akupunktør som har mye erfaring med modnings- og igangsettende akupunktur. Hun jeg går hos har 20 års erfaring og var blant de første som startet med akupunktur på gravide i Norge. Hun kunne fortelle at fantes mange ulike teknikker og at dette blir tilpasset den enkelte gravide. Alle teknikkene fungerer ikke på alle. Men det er klart at man er skeptisk og det kan jo hende at det er mye placebo som spiller inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå