surrehodet:) Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Hva får deg til å trives på jobb? Vil gjerne ha svar fra både arbeidsgivere og arbeidstakere.
Gjest Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Jeg forventer at de kommer i tide og stiller rene og pene på jobb, korrekt antrukket. De skal utføre sine arbeidsoppgaver tilfredstillende, følge våre rutiner. Vise initiativ, at de ikke må få beskjed om å utføre de enkleste oppgaver, men at de til en viss grad ser selv hva som skal gjøres. Jeg forventer også at de tar del i alle våre arbeidsoppgaver ikke bare velger de som passer dem best. Jeg ønsker at de skal ha det hyggelig på jobb, både kolleger i mellom og med kunder. Jeg ønsker de skal yte "det lille ekstra". Få alle til å føle seg velkommen og ønsket, savnet hvis det er lenge siden sist og at de ikke er til bry og at vi gjerne hjelper hvis de trenger en ekstra hånd. (arbeidsgiveren) Hvis de gjør det og jeg får ta del i det, da trives jeg på jobb. Og det gjør jeg.
surrehodet:) Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2010 Takk for fint svar:) Jeg er også arbeidsgiver, relativt fersk, og skal nå til etter ferien lage meg en oversikt over forventninger jeg har til mine medarbeidere, så da er det fint med litt input fra andre.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Jeg forventer at de : - kommer til tida - er interessert i jobben sin - GJØR jobben sin - At de ikke baksnakker - At de sie ifra til meg hvis det er noe jeg kan bedre/ideer/inspill osv. - At de følger reglene på den arb,plassen - At de gir beskjeder til meg som jeg skal ha - Tror det var det viktigste.. kan jo si at jeg jobber i barnehage.
wirre;o) Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Respekt og tillit. Det står øverst for meg. Både som kollega og leder.
lille sprelle Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 gjør som de har lovet bidrar uoppfordret vanlig folkeskikk
Gulosten™ Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 At de ikke kommer et kvarter for seint annenhver dag, skrur på PCn sin og går for å røyke, uten at det får konsekvenser.
ellen-propellen Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 Av arbeidstakerer forventer jeg: At de kommer før tiden,slik at de er klare til å starte arbeidet på tiden At de gjør arbeidsoppgavene At de tar ansvar Når de viser initiativ,så er ikke dette på bekostning av de faste arbeidsoppgavene,men i stille perioder At de gjør som de får instrukser om uten å skulle diskutere alt. (har direktøren bestemt så er det ingen vits å debattere dette på "gulvet") Som arbeidstaker forventer jeg at min arbeidsgiver Gir meg tilbakemeldinger på arbeidet mitt Ser meg (hilser hver dag,småprater ved annledning osv) Innkluderer meg i avgjørelser som påvirker min arbeidsplass (så langt det lar seg gjøre) Er tydelig i sine meldinger til meg
___ Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 At de kommer i tide og er kledd til jobb og klare før arbeidsdagen begynner. At de jobber når de er på jobb, ikke bruker tidpå private telefoner, DIB ol. At de ikke tøyer pauser. At de gjør sit beste, hver dag. At de forsøker å være blide, hjelper hverandre og gir beskjed hvis det oppstår problemer. At de blir på jobb til arbeidsdagen er slutt og muligens noen minutter ekstra om det er nødvendig for å avslutte det de driver med. At de er ærlige om hva de kan og hva de ikke kan. At de ikke forventer at arbeidsgiver skal ordne opp i privatlivet deres og at de respekterer at sjefen er sjef og ikke moren deres. At de ikke stjeler, heller ikke toalettpapir, mat eller andre småting. At de snakker pent om arbeidsplassen utad. Og sikkert mye mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå