Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan føles dette svangerskapet iforhold til tidligere?

I mitt tilfelle har jeg det helt dønn likt som med førstemann så mistenker det for å være en liten gutt som svømmer rundt inni her ;o)

Jeg har så og si ingen symptomer, det eneste er trøtthet og litt overflod av utflod. Hadde litt ømme bryster med førstemann, men det er jo klart at de blir ømme når de skal klargjøre seg for første gang. Trettheten merker jeg lite til iløpet av dagen fordi jeg som småbarnsforeldre flest er trøtt ganske mye selv om jeg ikke er gravid også :o)

Er litt spent på hvordan dere andre har det i forhold til tidligere :)

Fortsetter under...

Med jenta mi var jeg ikke noe dårlig og kastet litt opp den første måneden men ble bedre. Med gutten min fikk jeg ALT kastet opp 24 timer i døgnet og i ni måneder, hadde grusom bekkenløsning slik at jeg var nærmest lam på kvelden, hadde lavt bloddtykk, svimmel og alt var tungt. Nå har jeg vært mindre kvalm enn med gutten min men kaster opp kver morgen før mat. Alle gangene har jeg hatt stikking i puppene som kommer og går, pluss noe magesmerter. Ennå bare 7 uker så ikke fått noe med bekkenet ennå...

Dette svangerskapet er svært ulikt mine forrige. Dette er min 4. graviditet, men har kun et barn da jeg har mistet 2 ganger. Med jenta mi var jeg sykt kvalm fra uke 6 og var mye sykemeldt. Nå er jeg frisk som en fisk, finnes ikke kvalm, men har svært ømme bryster. Jeg kan også se antydning til en mørk loddrettstrek fra navelen og nedover, dette hadde jeg heller ikke tidligere. Jeg lurer litt på om dette er en gutt, men ingen svangerskap er like, spennende! :-D

Helt forskjellig. Forrige gang var jeg aldri kvalm eller dårlig, denne gangen er jeg kvalm hele dagen. Forrige gang hadde jeg daglige småblødninger fra før jeg testet positivt og hele første trimester. Denne gang har jeg hatt litt småblødninger nå og da, men ikke i nærheten av forrige gang. Forrige gang var første symptom neseblod (noe jeg aldri før hadde hatt i hele mitt liv), denne gangen har jeg ikke blødd neseblod i det hele tatt.

Fikk gutt sist og det er jo nærliggende å tro at det er jente nå, men har ingen som helst tro på at symptomer sier noe om kjønn og ut fra det jeg ser fra andre med flere barn har det heller ingen sammenheng.

Hei!! :)

Mine to første svangerskap slet jeg kun med trøtthet i de første ukene. (Jenter, som begge ligner veldig på meg)

Nå derimot er jeg utrolig trøtt og kvalm hele døgnet. Så lurer veldig på hva som skjuler seg inni magen denne gangen.

tt tredje svangerskap, er ca 6 uker på vei nå og har vært litt kvalm men ikke mye:-) Sliter litt med urolige bein om kvelden (føler at jeg hele tida må strekke og strekke) I mitt første svangerskap var jeg i grunn veldig oppegående bortsett fra voldsomt med halsbrann....I andre svangerskap var jeg fryktelig kvalm til å begynne med de første 3-4 mnd. Har to vidt forskjellige svangerskap fra før og tror heller ikke at symtomene har noe å si på hvilket kjønn man får, begge mine første var gutter, føler nå at jeg bærer på ei jente, men det kan også like gjerne være en ønsketenkning:-)

Annonse

dette med urolige bein på kvelden kan jeg relatere meg til... jeg er så ufattelig rastløs at jeg av og til bare må ut av sofaen og hoppe litt :o) samboeren min bare himler med øynene når jeg plutselig står der å hopper :oP er sikkert litt av et syn, hehe....

nei, jeg har egentlig ikke noen tro på at symptomene har noe å si, men har en sånn liten magefølelse på gutt... Blir spennende når fødselen nærmer seg ihvertfall. Vi (eller det vil si jeg) har bestemt at vi ikke skal vite hvilket kjønn det er før fødselen :) ser for meg at det blir mye mer spennende selv om det er lenge å vente :)

kjekt å høre hvordan dere andre har det. lykke til videre alle sammen :)

Jeg har foreløpig ett helt annet svangerskap enn da jeg gikk med jenta mi. Davar jeg kvalm hele tiden, kastet opp litt, og brakk meg konstant. Hadde vanvittige ømmepupperfra uke 5, og var sinnsykt sliten og trøtt. Bekkenløsning kom ca uke 20, og slo meg helt ut fra uke 30 sånn ca. 100 % sykmeldt og klarte ikke snu meg selv i senga.

Nå er jeg kun kvalm når jeg er veldig sliten eller sulten. Så lenge jeg da tar forhåndsregler så klarer jeg fint å holde kvalme unna :) Deilig! Måtte det vare ;)

Er ikke voldsomt sliten enda, ikke mer enn vanlig ihvertfall. Sier meg enig i innlegget over her ett sted; Er sliten småbarnsmor hele tiden, så hva er vanlig liv og hva er svangerskap?! ;)

Puppene er ømme, men ikke så ille som sist.

Spent på hva som skjer med bekkenet etterhvert!

Kan også legge til at jeg var helt sikker på at jeg gikk med jente sist, helt fra uke 5 eller noe.. Sprøtt, men jeg så kun på rosa og tenkte kun jentenavn..

Denne gangene tror jeg at det er en gutt som vokser. Så vi får se ;)

Syns det virker som om kvalme og oppkast gir jentebaby?! Har lest flere tråder som girmeg de samme inntrykkene. Så dette blir spennende å se :)

spennende Majja... Ser ut som om vi har ca samme symptomer og at begge føler at det er en gutt inni der..

Vil du vite hva det er på ultralyd eller vil du vente til fødselen? Vi har bestemt oss for å vente til fødselen. men jeg er ganske sikker på at det er en gutt.. Om det blir en jente blir jeg overrasket faktisk.. Merkelig følelse men sånn føler jeg det :oP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...